tränsfråga

Kan inte stå i alla TR att träns måste bestå av läder då plast träns är tillåtet i distans.
Har inte TR fr<mför mig men ska kolla upp om inte någon annan hinner före..... :bow:
 
I hoppningens TR står det inte specifiserat i vilken materiell tränset ska vara. Jag tävlar t.ex med en repnosgrimma...
 
Så här står det iallfall i TR i fälttävlan och hoppning och dressyr nya upplagan i allmäna bestämmelser Sadling.
huvudlag + nosgrimma måste vara helt i läder.

Jag vet massor som har repnosgrimma men om man skall vara petig är inte det tillåtet egentligen :confused:
 
Nu sitter jag och letar igenom hela TR I och III, men jag hittar inget att det står att trändset skall b4estå av enbart läder, VAR hittar du det??

Är det jag som är blind??
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
604
Senast: Fiorano
·
Mat Tar gärna emot era bästa tips på enkel och god bjudmat för ett sällskap på 4-6 personer. Det behöver antingen vara vegetariskt eller...
2
Svar
23
· Visningar
878
Senast: Milosari
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
737
Tävling Jag är lite fundersam kring vad som gäller när otillåtna/karensbelagda substanser påträffas hos en tävlande häst. Någon som vet vad som...
2
Svar
23
· Visningar
1 018
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp