tränsfråga

Kan inte stå i alla TR att träns måste bestå av läder då plast träns är tillåtet i distans.
Har inte TR fr<mför mig men ska kolla upp om inte någon annan hinner före..... :bow:
 
I hoppningens TR står det inte specifiserat i vilken materiell tränset ska vara. Jag tävlar t.ex med en repnosgrimma...
 
Så här står det iallfall i TR i fälttävlan och hoppning och dressyr nya upplagan i allmäna bestämmelser Sadling.
huvudlag + nosgrimma måste vara helt i läder.

Jag vet massor som har repnosgrimma men om man skall vara petig är inte det tillåtet egentligen :confused:
 
Nu sitter jag och letar igenom hela TR I och III, men jag hittar inget att det står att trändset skall b4estå av enbart läder, VAR hittar du det??

Är det jag som är blind??
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tobias Grönberg har precis blivit A-tränare men har jobbat som tränare i nästan hela sitt liv samtidigt som han själv tävlat på högsta...
Svar
0
· Visningar
73
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
605
Senast: Fiorano
·
Mat Tar gärna emot era bästa tips på enkel och god bjudmat för ett sällskap på 4-6 personer. Det behöver antingen vara vegetariskt eller...
2
Svar
23
· Visningar
878
Senast: Milosari
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
737

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp