Tränsköp!?

Sv: Tränsköp!?

Jag tycker att du ska köpa det!
Visst det är mycket pengar, men det är värt det!
500spänn är därimot dyrt att köpa ett träns för som man inte är nöjd med (om inte färgen passar!).
Dessutom kommer tränset förhoppningvis att hålla bättre, och du kan ha det till nya hästen!
 
Sv: Tränsköp!?

Det priset är inte så farligt för ett bra och snyggt träns! Bättre att lägga pengarna på något man är nöjd med!
 
Sv: Tränsköp!?

Hej!

Köpte ett träns för 150 kr inkl. ett plastflugband, för tolv år sen och det håller fortfarande tre hästar senare. Dessutom är det supersnyggt./ Lavinia, som just nu inte skulle lägga pengarna på ett så dyrt träns, när det finns billiga som håller i 12 år.
 
Sv: Tränsköp!?

Bara tolv år :angel:
köpte ett på em mässa för 75 kr inkl tyglar. finns kvar 15 år senare :D
 
Sv: Tränsköp!?

Hur då menar du?
Jag har en rödbrun Amerigo alto och vill ha ett träns i samma färg med en bred, mjuk nosgrimma med achenrem (dvs ett dressyrträns). Och eftersom sadeln är tvåfärgad så får gärna tränset vara det åxå! Var det svaret på din fråga?

Har du köpt dina grejjor av Agneta Rodenkirchen, kanske??
 
Senast ändrad:
Sv: Tränsköp!?

Kratus skrev:
Hur då menar du?
Jag har en rödbrun Amerigo alto och vill ha ett träns i samma färg med en bred, mjuk nosgrimma med achenrem (dvs ett dressyrträns). Och eftersom sadeln är tvåfärgad så får gärna tränset vara det åxå! Var det svaret på din fråga?

Har du köpt dina grejjor av Agneta Rodenkirchen, kanske??


¨det jag menade var att amerigo har olika träns modeller och ena är det du beskriver.. det som jag också har..

ja jag har köpt grejerna från Agneta på ridin ..

underbart träns måste jag bara tilllägga!!
 
Sv: Tränsköp!?

Skulle ni köpa ett träns för 1600 (!) till en pålle på 17?
Jag bara måste ha ett träns i samma färg som sadeln! Och för att få det så måste jag nog köpa tränset hos samma återförsäljare som jag köpte sadeln av efter som det är en speciell rödbrun färg som jag inte hittat på nått annat märke...

Men å andra sidan så vet jag att kvaliteten är outstanding!!! Och jag kan ju alltid använda både sadel och träns till en ny pålle när det är dax för det (om sådär hundra år då pållen förfarande är i fullgång och kommer vara det länge än)

Någon som har en åsikt? Är det dyrt? Hade det gjort någon skillnad om det varit en ung häst?

Jag skulle helt klart köpa :) Pållen lever nog 5-10 år till. Och efter det kanske du köper en ny häst (vem vet ;) ) Och då har du ju säkert ditt träns kvar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tränsköp!?

Det är väl klart du kan köpa det! VArför inte??
Har beställt ett FB-träns till min 20-åring för 2000 spänn!
Hon äger redan ett M&N-träns o dom e väl inte så billiga dom heller. Du kan väl ha tränset på andra hästar sen? Jag ser då inget problem med det....
 
Sv: Tränsköp!?

Äldre häst Svar: ja.

Unghäst: Nej. Det kan den få senare när den bevisat sin odygd :-)
 
Sv: Tränsköp!?

Jag skulle kunna tänka mig att köpa ett huvudlag för de pengarna. Åldern på hästen spelar väl ingen roll tycker jag. Har man råd och vill ha en speciell sak så varför inte?

Saker som används dagligen får gärna vara vackra och ha bra kvalitet.
 
Sv: Tränsköp!?

Ah, för min del får gärna unghästen iaf upp till 5 använda ett lite billigare eller begagnat träns tills de är pålitbara.(Arjen plockade av sig sitt om man inte höll i honom alltid tex fortfarande när han var 4 :) )
Medan jag till min äldre häst gärna investerar i ett dyrare nytt. På betten däremot, snålar jag inte. De ska vara i aurigan och passa bra.
 
Sv: Tränsköp!?

*knapplån*

Ja, absolut!! Varför inte, om du har råd?? :confused: :bow:
Ålderna har inte nån betydelse tycker jag....

Jag har tom stübbenträns till barnas shettis o de fungerar ypperligt. :p :angel:
 
Sv: Tränsköp!?

Har du råd & verkligen vill ha tränset så jag inga hinder utan köp det.
Din häst är säkerligen ridbar i minst 8 år till.
1600/8 = 200 kr/året för ett fint träns som du verkligen gillar = billig investering i längden.

Jag har inte råd med ett sådant träns utan köper billigare och lägger pengarna på träningarna istället.
 
Sv: Tränsköp!?

Skulle inte du kunna beskriva lite mer hur dit träns ser ut? Jag blev inte riktigt klok på bilderna på ridins hemsida...

Ingick tyglarna när du köpte tränset? Vad har du för tyglar? Agneta hade inget träns i lager som jag kunde titta på innan jag bestämmer mig och jag har ingen lust att beställa ett träns som sen inte alls är som jag tänkt mig.
 
Sv: Tränsköp!?

Kratus skrev:
Skulle inte du kunna beskriva lite mer hur dit träns ser ut? Jag blev inte riktigt klok på bilderna på ridins hemsida...

Ingick tyglarna när du köpte tränset? Vad har du för tyglar? Agneta hade inget träns i lager som jag kunde titta på innan jag bestämmer mig och jag har ingen lust att beställa ett träns som sen inte alls är som jag tänkt mig.

ingick tyglar, väbbtyglar men med ganska mkt läder på.

så här ser tränset ut på ( ta bort http:// )

http://image16.webshots.com/17/0/44/97/187704497BoLNJP_ph.jpg
 
Sv: Tränsköp!?

Och jag har fortfarande kvar träns från 50-, 60-, 70-, 80-, 90- talen fram tills nu...:)

Och då menar jag träns som är fina och fullt användbara och används fortfarande...

Vissa kostade en del i inköpt men det dyraste var kandare från 1978 för DÅ 600:-..
Andra kostade mej ingenting då jag vann dom på tävlingar..:)
 
Sv: Tränsköp!?

Nu har min 20-åring 2 st dyra träns, ett för 1600 utan tyglar o ett för dryga 2000 med tyglar :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 449
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
18 919
Senast: Supersalt
·
T
Utrustning Min fråga är; HUR VIKTIGT ÄR DET MED SAMMA FÄRG PÅ SADEL OCH TRÄNS? Min sadel har en färg som är grymt svår att hitta på träns. I...
Svar
11
· Visningar
1 234
Senast: Ickiz
·
S
Utrustning Har lite sadelproblem. Köpte ny häst i april och hade en sadelutprovare ute några veckor efter. Hon provade ut en Kinghts sir walter...
Svar
7
· Visningar
947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp