Tränsköp!?

Kratus

Trådstartare
Skulle ni köpa ett träns för 1600 (!) till en pålle på 17?
Jag bara måste ha ett träns i samma färg som sadeln! Och för att få det så måste jag nog köpa tränset hos samma återförsäljare som jag köpte sadeln av efter som det är en speciell rödbrun färg som jag inte hittat på nått annat märke...

Men å andra sidan så vet jag att kvaliteten är outstanding!!! Och jag kan ju alltid använda både sadel och träns till en ny pålle när det är dax för det (om sådär hundra år då pållen förfarande är i fullgång och kommer vara det länge än)

Någon som har en åsikt? Är det dyrt? Hade det gjort någon skillnad om det varit en ung häst?
 
Sv: Tränsköp!?

I mina ögon är 1600 kr för ett träns rent vansinnigt. Ålder på hästen spelar ingen roll. Så mycket pengar har jag absolut inte råd att lägga på ett träns.
 
Sv: Tränsköp!?

Jag tycker du ska köpa det om du har råd med det! Sånna fina & dyra träns håller i så många år och det är faktiskt värt att lägga ut en del pengar även fast det svider i plånboken.... Absolut köp det! Din häst kommer va snyggast i stallet;)
 
Sv: Tränsköp!?

Tycker inte 1600 kr är mycket för ett kvalitets träns.
Skulle definitift (stavning?) köpa det i sånna fall.
Kommer själv köpa transport, runt 50 000kr , och 2 sadlar för 40 000kr (för båda två då ;) , och om hästen blir frisk) till min 17 åring.
 
Sv: Tränsköp!?

:bow:

Jag tänkte faktiskt på ett liknade sätt. Köpte för två år sedan sadeln och den kostade 23000kronor (lämnade den gamla i inbyte och betalade mellanskillnaden kontant)
Så det lutar nog åt att jag köper det :D

Det kommer bli så snyggt!!!
 
Sv: Tränsköp!?

Aldrig! Nej, gör gör ingen skillnad hur gammal hästen är. JAG tycker det är jäkligt dyrt!
 
Sv: Tränsköp!?

varför skulle det spela nån roll om hästen är 7 eller 17?
jag har träns från 100kr-3000kr till mina hästar, 7 o 13 år gamla.
 
Sv: Tränsköp!?

Tycker du gör bra i att köpa det, så förhoppningsvis slipper du köpa mer träns senare! ;)
 
Sv: Tränsköp!?

jag köpte ett träns som egentligen kostar 1600, ett M&N träns. men av någon anledning så kostade de bara 1000 på vår ridsportaffär :) . men jag hade ändå köpt ett sånt till slut för 1600 hade bara fått spara lite längre.
dyrare träns har bättre kvalitet - det går inte att komma ifrån, och så tycker jag detta är så snyggt så det är värt det ;)
 
Sv: Tränsköp!?

Knapplån.

NEJ jag skulle inte göra det. Men å andra sidan skulle jag inte köpa ett 1600 kronosträns till NÅGON häst.

Däremot, om man vill ha just ett sådant träns, man tycker det är värt pengarna etc så självklart - köp det. Om hästen är gammal eller ung är väl oväsentligt, tränset lever ju vidare och kan endera användas till en annan häst, eller säljas så du får tillbaka den del av pengarna iaf.
 
Sv: Tränsköp!?

Ja! Köp köp köp! ;) Mitt Pessoa-träns kostade 2200,- med tyglar, men det är så snyggt så det är det värt! Synd jag mest rider dressyr nu men... :angel:

Vad är det för märke på sadeln förresten?
 
Sv: Tränsköp!?

Åh, köpte du tränset i närheten av Västerås? Isåfall, var?? Har alltid velat ha ett M&N träns, och skulle kunna köpa om det "bara" kostar 1000:-... :)
 
Sv: Tränsköp!?

Köp!! Jag skulle lätt gjort det om jag ville ha det! Tränset kommer du kunna ha kvar till andra hästar, eller sälja och få pengar. Fast din häst kanske blir 10 år till, vem vet? :)
Vad är det för märke du har på sadeln? *nyfiken*
 
Sv: Tränsköp!?

Jag skulle köpt det..!! Själv ska jag köpa ett träns av samma märke som min nya sadel o de tränset kostar ca. 3800:-
 
Sv: Tränsköp!?

Spelar väl ingen roll om hästen är gammal eller ung........ tycker man att man har råd så är det bara att handla. :bow:
Det håller väl längre men det fyller väl samma funktion som ett annat också.
Det är ju upp till var och en vad dom vill lägga pengarna på :D

Jag för min del skulle lägga mer pengar på en sadel än ett träns ;)
 
Sv: Tränsköp!?

Spelar väl ingen roll om hästen är gammal eller ung........ tycker man att man har råd så är det bara att handla. :bow:
Det håller väl längre men det fyller väl samma funktion som ett annat också.
Det är ju upp till var och en vad dom vill lägga pengarna på :D

Jag för min del skulle lägga mer pengar på en sadel än ett träns
 
Sv: Tränsköp!?

Om det är något man så gärna vill ha så är det bara att spara..... Jag har köpt en ny sadel o jag vill givetvis ha ett träns, två sadelgjordar (en med magplatta o en vanlig), dressyrsadel o drerssyrgjord o stigläder i samma märke...... Det är bara att spara för min del vill jag lova..... sadeln kostar cirkus 20 000:- + alla läderprylar ca 10 000:-
 
Sv: Tränsköp!?

Kratus skrev:
Jag har en Amerigo. Världens bästa sadel enligt min mening... ;)

Har du råd, tränset är av bra kvalité så tycker jag att du ska göra det.
Förhoppningsvis har du hästen i en hel evighet till :) och skaffar du en ny häst kan du ju vara ganska så säker på att du kan använda tränset till den hästen också.
Själv drömmer jag om ett pessoaträns som ska passa ihop med min sadel :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 355
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
18 885
Senast: Supersalt
·
T
Utrustning Min fråga är; HUR VIKTIGT ÄR DET MED SAMMA FÄRG PÅ SADEL OCH TRÄNS? Min sadel har en färg som är grymt svår att hitta på träns. I...
Svar
11
· Visningar
1 230
Senast: Ickiz
·
S
Utrustning Har lite sadelproblem. Köpte ny häst i april och hade en sadelutprovare ute några veckor efter. Hon provade ut en Kinghts sir walter...
Svar
7
· Visningar
940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp