Tränslösa bett

Mina träns och bett är inte problemet. Problemet är att hon har haft en nerv vid nosryggen som legat i kläm vilket skapde ett ”head shaking” liknande beteende. Vi har fått det fixat och nerven ska inte vara i kläm längre men eftersom hon har haft detta så länge så har det blivit ett återkommande beteende, typ som ticks för henne. Jag vet inte exakt varför eller hur det kan ha blivit såhär, det är bara vad min veterinär har förklarat för mig. Hur som haver så blir det bättre och bättre som sagt. Tänkte det kanske skulle kunna varit något för oss då det förvärras med tryck på nosryggen. Jag spänner inte ihop henne alls utan jag har så det lösaste möjligaste hålet och ingen snokrem.
Hur vet man att nerven inte ligger i kläm längre om hästen fortfarande beter sig likadant? Och om det nu är löst, hur vet man att det var det som var problemet när det inte löste det?
 
Hur vet man att nerven inte ligger i kläm längre om hästen fortfarande beter sig likadant? Och om det nu är löst, hur vet man att det var det som var problemet när det inte löste det?
Som jag sagt så blev det bättre, men inte helt bra. Veterinären sa att det skulle bli så för att hon gått med denna defekt så länge så att det har blivit en vana eller ”ticks”. Det blir tydligen alltid så. Som sagt så är jag ingen expert så jag vet inte varför det blir såhär men jag vet att det blir så eftersom jag hanterar det varje dag.
 

Liknande trådar

Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 898
Senast: Gimlan
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 300
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
711
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp