Trästigbyglar --nån som haft/har det??

B

**BORTTAGEN**

Någon som har eller har haft det?
Är det bra?
Håller man sej varm om fötterna, jämfört med vanliga järn stigbyglar ? :eek:
mvh...svara....
 
Jag har inte trä men plast och märker stor skillnad mot järn.
Det är sant att järnstigbyglar kyler.
// Linda
 
Men järnstigbyglar är ju kalla för att järn leder bort värme från foten. Trä har inte de egenskaperna och därför blir det varmare. Stigbyglarna är ju inte värmande, men de tar inte heller någon energ från en.
 
Jag har både trä och plaststigbyglar, och båda är mycket varmare än järn! Bäst tycker jag nog om plaststigbyglarna, dom är lite smidigare och mindre än dom i trä.

Hälsn.Dina78
 
Nope, tänkte köpa sånna men jag tyckte att dom såg så klumpiga ut, så jag köpte plaststigbyglar, dom hjälper ganska bra mot kylan om man jämför med järn!
 
Jag har ett par sådana, tycker att dom blir alldeles för halkiga och klumpiga.
I övrigt så frös jag om fötterna ändå.

Vill inte frysa om fötterna så skaffar man sig tåvärmare, super duper bra!!
 
Jag har trästigbyglar (som BORTSKÄNKES mot fraktkostnaden om ngn är intresserad).

De håller värmen bättre ja. Däremot, de har "smalare" platta för foten än vanliga stigbyglar, och jag har trasiga knän, så jag får ont i knäna av dem tyvärr. Men innan knäna pajade (inte av stigbyglarna då) så använde jag dem varje vinter.
 
Håller med :)!
Tåvärmare till stigbyglarna är jättebäst!!!!!!!!!!!

Snusmumrik
 
Jag har trästigbyglar med ludd på!! Jättemysigt fast man fryser lite ändå!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag märker jag kunna behöva ännu lite mer comfort vid långa uteritt. Har ett par ariat barnyard som är bra, skönare än mina jodphurs...
Svar
0
· Visningar
350
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 493
Senast: Buongusto
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
820
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har haft Ariat stallkängor ( både de med dragkedja på sidan och de med resår). Själva skon passar mina fötter och de är verkligen...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: Luem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp