Trailer med fronturlastning

MaRomer

Trådstartare
Finns säker miljoner trådar kring detta ämne. Men nu är det dax att köpa trailer. Och mina krav är följande:

  • Fronturlastning
  • Säkerhetsbommar fram och bak
  • Delad bom fram och bak
  • Boggie
Plus om sadelkammare finns, men inget krav.

Förutom dessa transporter, vad finns det för andra:
  • Star Trailer Safir & Diamant (Thule Star och Diamant)
  • Kylinge Apollo
Jag kommer köp begagnad, så de som finns nya är inte aktuella. Om de inte ligger på under 50 000:-
 
Vill inte ha aluminium. Krockar vi så vill jag att trailer ska gå sönder. Hellre en lös häst än en vi inte kan få ut.
Aluminiumkomposit är ju inte direkt sten och betong om man säger så...

Ska du köpa begagnat och inom din budget lär du inte få så nytt att det är aluminum, det lär bara deras gamla hederliga med supersugig/obefintlig säkerhet och plyfa...
 
Vill inte ha aluminium. Krockar vi så vill jag att trailer ska gå sönder. Hellre en lös häst än en vi inte kan få ut.
till alla
Har ni funderat på att ha en död häst fast i trailern än en lös på motorvägen med allt vad det innebär i olyckor, plus att ett släp som håller lite är förmodligen säkrare för hästen och håller den levande fast på platsen, än ett som totalt demoleras. min tanke bara
 
Aluminiumkomposit är ju inte direkt sten och betong om man säger så...

Ska du köpa begagnat och inom din budget lär du inte få så nytt att det är aluminum, det lär bara deras gamla hederliga med supersugig/obefintlig säkerhet och plyfa...

Då så, då behöver jag inte ens titta på deras trailer.
 
till alla
Har ni funderat på att ha en död häst fast i trailern än en lös på motorvägen med allt vad det innebär i olyckor, plus att ett släp som håller lite är förmodligen säkrare för hästen och håller den levande fast på platsen, än ett som totalt demoleras. min tanke bara


Kan så vara, men tänk dig scenariot att det börjar brinna och du inte kan få ut hästen. Nej, aluminium är jag inte kompis med i dagsläget. Men en dag kanske jag ändrar mig.
 
vet inte huruvida de har säkerhets bommar men lite andra frontutlastnings släp.
rice,
böckmann
cheval liberte
bateson trailer (de har inbyggd sadelkammare, ingen koll på om de ens finns att köpa i sverige dock)

men kylinge apollo, eurotrailer, och star/thule safir och diamant är de släp jag hade valt för att få alla kraven uppfyllda.
 
Såg Cheval GOLD TOURING. Någon som hört något om den? Är det säkerhetsbommar osv? Gillar att den även är med step in.
 
Såg Cheval GOLD TOURING. Någon som hört något om den? Är det säkerhetsbommar osv? Gillar att den även är med step in.
Cheval har såna bommar som man vrider, en ögla på utsidan. Inte panikbommar, utan säkerhets bommar. Jag är mycket tveksam till att man kan vrida på öglan med handkraft, någon form av hävstång behövs med största sannolikhet.
 
Jag gillar ju Fautras men de är svåra att hitta under 50K. Min vagn är stabil nog att stå emot mycket och har två fullstora dörrar fram som går att lasta ut genom. Trailern i glasfiber. Det ska vara en sjujäkla krock om ingen av dörrarna går att använda. Min har självutlösande panikbommar (löser ut vid tryck ovanifrån) och de nyare har säkerhetsbom med ögla.

Öppningar åt alla håll.
dsc_0432.jpg

dsc_0431.jpg
 
Har en sak till jag måste ta hänsyn till och det är att jag måste ha hel mellanvägg då jag ofta kör min mini med mitt hbl. Minin är bara 74 i mkh, så krävs hel mellanvägg. Han går under även en halv.

OCh det verkar vara satan svårt att hitta en trailer med hel vägg idag:rage:
 
Jag gillar ju Fautras men de är svåra att hitta under 50K. Min vagn är stabil nog att stå emot mycket och har två fullstora dörrar fram som går att lasta ut genom. Trailern i glasfiber. Det ska vara en sjujäkla krock om ingen av dörrarna går att använda. Min har självutlösande panikbommar (löser ut vid tryck ovanifrån) och de nyare har säkerhetsbom med ögla.

Öppningar åt alla håll.


De är för dyra, och jag vill gärna ha en ramp också. Många krav;) Dessutom vill jag inte att bommarna själva ska lös vid tryck. Utan jag vill kunna lösa dem själv.
 
De är för dyra, och jag vill gärna ha en ramp också. Många krav;) Dessutom vill jag inte att bommarna själva ska lös vid tryck. Utan jag vill kunna lösa dem själv.
De nyare har inte självutlösare. :) Men som sagt, Man kan få allt (inkl ramp) på Fautras men det är ju en prisfråga (vore det inte det skulle jag ha en Oblic).
Men egentligen varför tittar du bortom Star och Kylinge? De uppfyller ju dina krav? Fast mellanvägg finns att beställa om det skulle vara halv i den trailer du hittar, det har en stallkompis till mig gjort. Om jag vore dig skulle jag fokusera på att hitta ett bra ex av den trailer jag vill ha (i alla fall innan jag tittar på Cheval *rys*).
 
Har en sak till jag måste ta hänsyn till och det är att jag måste ha hel mellanvägg då jag ofta kör min mini med mitt hbl. Minin är bara 74 i mkh, så krävs hel mellanvägg. Han går under även en halv.

OCh det verkar vara satan svårt att hitta en trailer med hel vägg idag:rage:

Köp en star eller kylinge, de har exakt allt du önskar och är bra och hållbara släp.

Hel mellanvägg finns på många annars går det att beställa via thule.
Panik bommar finns på de nyare,
Frontutlastning är standard.
sadelkammare eller skåp har många samt går att beställa ny från thule.
De är bra ventilation och de flesta går att installera elfläkt på också.
 
De nyare har inte självutlösare. :) Men som sagt, Man kan få allt (inkl ramp) på Fautras men det är ju en prisfråga (vore det inte det skulle jag ha en Oblic).
Men egentligen varför tittar du bortom Star och Kylinge? De uppfyller ju dina krav? Fast mellanvägg finns att beställa om det skulle vara halv i den trailer du hittar, det har en stallkompis till mig gjort. Om jag vore dig skulle jag fokusera på att hitta ett bra ex av den trailer jag vill ha (i alla fall innan jag tittar på Cheval *rys*).


För att jag inte vill missa någon.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Anemone
·
Utrustning Min lilla 3-åriga welshponny har visat sig vara en mardröm att transportera. Hon hade bara åkt en gång som föl när vi hämtade henne i...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 393
Senast: Robina
·
Utrustning Tänkte sälja bort transporten då den inte används, har kollat runt lite på nätet för att få nån vettig uppfattning om vad som är rimligt...
Svar
8
· Visningar
1 776
Senast: Ms_Antrop
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 344
Senast: Mimmimamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp