Trailercam

Hopplapollen

Trådstartare
Tjenare! Jag ska montera en trailercam & vill se lite bilder på hur ni andra har monterat era, vill ha lite insperation..
 
Min är monterad bak då jag har innebelysningen där, haft fram på tidigare då belysningen satt där. Båda varianterna är ok tycker jag. Fördelen med bak är att hästen inte når att "kladda" på den ;)
 
Jag har min fram intill innerbelysningen, bra vy och för högt/långt bort för pållen att nå den (höga modellen "Boj" med sadelkammare).
Man behöver ju ström, så någon annanstans än vid lampan blir krångligt med långa kablar som ska fästas upp.
 
Min sitter bak, vid fästet för överluckan.
Ger en toppenbra vinkel och översikt över hela släpet. :)
 
Vi har vår bak i släpet kopplat till lampan då vi inte vill att hästarna ska komma åt den. Ger bra översikt vad hästarna gör i släpet :)
 
Puttar upp lite.... Hur har ni fäst själva kamerafästet i släpet? Borrat hål i glasfiber/plast/metall?
Vill gärna se bilder på infästningen. :)
 
Puttar upp lite.... Hur har ni fäst själva kamerafästet i släpet? Borrat hål i glasfiber/plast/metall?
Vill gärna se bilder på infästningen. :)
Nu använder jag inte trailercam utan en backkamera från biltema. Vi började med att sätta upp fästet med ordentlig dubbelhäftande tejp, men den trillade ned efter några månader så nu är den uppsatt med silikon. Sitter som berget! Det är glasfiber, så jag hoppas att den går att ta ned den dagen den går sönder :).
 
Jag har en sån fot som ska skruvas fast (3 hål i foten), och sedan går kameran att lossa från foten via eget fäste (vingmutter mellan kamera och fot). Dvs kameran går att flytta mellan olika fötter, eller lossa kameran och förvara inomhus (pga stöldrisk). Det är en gammal modell av StableCam. en ganska stor kamera på fot.

Pga min "göra hål-skräck" så har jag silvertejpat fast foten. :D Men den sitter ju lite ostabilt och rör sig ganska mycket samt att silvertejp blir skitig och lossar efter ett tag. Samt att det tvingar monteringen att stå vågrätt med huvudet upp, dvs den når inte en strömkälla i dagsläget.

Silikon är superbra tips och jag gissar att det går att skära bort med rakblad eller vass kniv när kameran gjort sitt...

Nu använder jag inte trailercam utan en backkamera från biltema. Vi började med att sätta upp fästet med ordentlig dubbelhäftande tejp, men den trillade ned efter några månader så nu är den uppsatt med silikon. Sitter som berget! Det är glasfiber, så jag hoppas att den går att ta ned den dagen den går sönder :).
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en gammal bjällerklang som jag vill använda igen. Troligen var den monterad på en egen däckel men det funkar ej för jag har en...
Svar
7
· Visningar
513
Senast: Rosett
·
Utrustning Vi kommer ev bli med släp inom snar framtid, har bara hyrt innan. Vad är extra viktigt att kolla upp innan/fråga om? Min kompis päron...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: Buzzter
·
Mat Behöver gå ner i vikt och hade velat ha recept hjälp av ngn app. men alla jag sett har inga val för att välja bort saker man är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: manda
·
Utrustning Puttade upp en äldre tråd men inser att jag nog har större chans att få svar i en ny tråd, ursäkta dubbelt! Har fått hem ett dörrhängt...
Svar
2
· Visningar
419
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Min ekonomi
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp