Hippocampus

Trådstartare
Tittar lite på ev ny häst. Söker runt lite och hittade en 1årig trakehner. Vad brukar man associera när det gäller den "rasen"? Jag har aldrig kommit i kontakt med någon, även om jag vet att det är svårt att säga si eller så rent generellt. Denna är efter en hingst som heter Holme Park Kobalt. Jag kan ingenting om stammen heller.
 
Tittar lite på ev ny häst. Söker runt lite och hittade en 1årig trakehner. Vad brukar man associera när det gäller den "rasen"? Jag har aldrig kommit i kontakt med någon, även om jag vet att det är svårt att säga si eller så rent generellt. Denna är efter en hingst som heter Holme Park Kobalt. Jag kan ingenting om stammen heller.

Morfar? Rent generellt har trakhener haft ett högt fulblodsinslag i sin avel, och typen på de flesta är därefter. Åsikterna går isär en del angående ridbarheten på gångartssidan, men prestation finns inom tävlingsdressyren.
 
Holme Park Kobalt är en engelsk Trakehner Sök på Holme Trakehners så hittar du honom.
Är unghästen född i England ?
Stammen på fädernet är fin Oliver Twist - Kostolany - Tenor.
Kobalts möderne är från en liten stofamilj som fanns i Östtyskland (DDR). Den har inte gjort något större väsen av sig . Kobalt har gått 70-dagars prov i Tyskland och klarade sig med ett nödrop . Gränsen är 7.50
Han fick 10 på sin karaktär och 9 på sin konstitution, gångarterna var det sämre med
Slutpoäng
Dressyr 7.51
Hoppning 7.11

Delindex
Interiör 8.75
Skritt 7.50
Trav 7.50
Galopp 6.75 !!
Ridbarhet 8.13
Hoppanlag 6.75
Terräng 7.75
 
De polska trakhenrarna jag träffat har varit smidiga, korta i kroppen och väldigt trevligt lynne. Fungerar bra som hobbyhästar på lägre nivåer för de som ingen vill ha tunga starka hästar. Markbundna som många engelska fullblod.

Tack! Då förstår jag varför unghästen hade en gångart jag inte fattade vad det var...det var alltså galoppen :D
 
Kom på att jag känner en trakhnervalack. Han är 28 år och arbetas fortfarande 5-6 gånger/vecka, tömkörs, galopperas i skogen m.m. Jättetrevlig och sund herre som mig veterligen är jättesund, och inte ens har tandproblem!
 
Tittar lite på ev ny häst. Söker runt lite och hittade en 1årig trakehner. Vad brukar man associera när det gäller den "rasen"? Jag har aldrig kommit i kontakt med någon, även om jag vet att det är svårt att säga si eller så rent generellt. Denna är efter en hingst som heter Holme Park Kobalt. Jag kan ingenting om stammen heller.

Är det inte trakhenare i Totilas???

edit: har dubbelkollat och Totilas pappa var det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 973
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 490
Senast: sjoberga
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 197
Senast: geting
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 160
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp