Bukefalos 28 år!

O

oidipus

Är det nån som vet om det finns något avelsförbund eller nåt i Sverige? Har inte hittat något när jag sökt.

När jag ändå är igång kan jag ju kolla om det är nån här på buke som själv har en trakehnare och i så fall vad om ni tävlar, avlar eller nåt annat? Jag har själv just köpt ett trakehnersto som jag hoppas ska kunna bli en bra dressyrhäst.
 
Min häst är trakhener till 25%. :) (e. Testarossa eu. Hartung)
Han är ganska lätt i typen, hög med långa ben och inte så mycket massa.
Han är energisk och känslig, men samtidigt ganska lugn och cool i temperamentet.
Vi tränar ganska allround med tonvikt mot dressyr.
Galoppen och skritten är bästa gångarterna. Galoppen är riktigt bra. :) Skulle tippa att den ligger på 9:a i bedömning i alla fall. :o *skryt* :crazy:
Vi tävlar mest dressyr, men även fälttävlan.
 
I Stallet där jag är inakorderad står det en Trakehne. Ett sto på ca 163cm tävlat upp till 120cm hoppning.
 
Kul med fler trakehnerägare. :)
Nej, det finns inget förbund för trakehnare i Sverige, de går under ASVH här.

Jag har en trakehnervalack som jag haft i drygt tolv år. Vi tränar dressyr och har tävlat en hel del med bra resultat. Trakehnare brukar vara bra dressyrhästar då de har en naturlig lätthet tycker jag.

Lycka till med ditt sto! :)
 
Tack för svaren, det är roligt att höra drån fler som har denna ras.
Jag blev helt kär i min häst, kunde inte motstå att köpa henne. Det känns som om hon är en klok häst som man måste ha stor respekt för och det är lite häftigt. Hon har fått bra poäng på stotest nere i Tyskland också, så förutsättningar för att det ska gå bra finns nog. :)
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 322
Senast: Dentaku
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 411
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 619
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp