Tråkig attityd

Tranan

Trådstartare
Jag uttryckt mitt missnöje med vissa saker med mitt bilköp.
Och fick ett saltigt brev tillbaka.
Allt jag hör att det är synd om dem.
Jag köpte en bil för 350 tkr och blev kallad gubbe och uppläxad i telefon av kundtjänst när jag försökte få ordning på alla problem. visslingen var problemen små. men den tråkiga attityden reflekterar sig i bilen jag köpte. Jag skrev ärligt vad jag tyckte men får bara feedback som reflekterar deras missnöje med mig som kund. Jag tar nog saker fel men jag har svårt att gilla något som jag är en gubbe för att jag har köpt.
Jag vet inte vad jag gör för fel, troligen mycket.
 
Jag uttryckt mitt missnöje med vissa saker med mitt bilköp.
Och fick ett saltigt brev tillbaka.
Allt jag hör att det är synd om dem.
Jag köpte en bil för 350 tkr och blev kallad gubbe och uppläxad i telefon av kundtjänst när jag försökte få ordning på alla problem. visslingen var problemen små. men den tråkiga attityden reflekterar sig i bilen jag köpte. Jag skrev ärligt vad jag tyckte men får bara feedback som reflekterar deras missnöje med mig som kund. Jag tar nog saker fel men jag har svårt att gilla något som jag är en gubbe för att jag har köpt.
Jag vet inte vad jag gör för fel, troligen mycket.
Vad knasigt! Men de är iofs också människor så den personen kanske var arg och ledsen i största allmänhet? SJ tex brukar (brukade?) ofta svara på problem med en väldigt utåtriktad aggressivitet, gissar att det reflektera(de) deras chefer och deras maktlöshet. (Senaste gången jag ringde var den unga killen som svarade bara hjälpsam och glad).

Sedan kan det ju bero på hurdant brev man skrivit från början, tex om det är argt och besviket är ju en sak och man ska fortfarande få vänliga svar tillbaka.

Men om man skriver så medarbetaren får en total chock som en smäll, då kan det ju märkas på svaret, eftersom det är en människa. Det kan märkas i svaret även om hen försöker vänta en dag eller ett par timmar med att svara gissar jag. (Jobbar på ett litet företag och ser ofta infokorgen och vissa människor skriver som om de trodde det var ngn slags autorobot som läser, inte tackar de för svar heller).
 
Det säger mer om dem än dig, kan de inte hålla sig sakliga blir det mest pinsamt! Uttrycket "gubbe" bevisar bara på när man har slut på argument och känns väldigt omoget.
vet inte vad de ville med det och förstår inte vad det säger om mig.
 
Vad knasigt! Men de är iofs också människor så den personen kanske var arg och ledsen i största allmänhet? SJ tex brukar (brukade?) ofta svara på problem med en väldigt utåtriktad aggressivitet, gissar att det reflektera(de) deras chefer och deras maktlöshet. (Senaste gången jag ringde var den unga killen som svarade bara hjälpsam och glad).

Sedan kan det ju bero på hurdant brev man skrivit från början, tex om det är argt och besviket är ju en sak och man ska fortfarande få vänliga svar tillbaka.

Men om man skriver så medarbetaren får en total chock som en smäll, då kan det ju märkas på svaret, eftersom det är en människa. Det kan märkas i svaret även om hen försöker vänta en dag eller ett par timmar med att svara gissar jag.
jag vet inte, jag trodde i min enfald att jag skulle vara ärlig.
 
jag vet inte, jag trodde i min enfald att jag skulle vara ärlig.
Ärlig är väl klart att man alltid ska vara! Är det fel så är det och de måste ju såklart rättas.

(Antar att det är en ny bil och en bilfirma, men förstod inte helt situationen.)
 
Det är ju helt galet. Köper man något så dyrt så förväntar man sig att bli väl mottagen som kund. Eller rättare sagt, jag förväntar mig det mottagandet oavsett vad jag köpt. Jag gör jämförelsen med min mataffär i byn. Om jag klagar på en vara, tex att jag upptäckt att morötterna var lite dåliga när jag kom hem; ja, då får jag tillbaka hela summan. Och sen lika mycket till som kompensation. Det är deras policy. Om jag köpt en bil och det uppstår småfel så förväntar jag mig definitivt att firman åtgärdar varenda liten grej. Och sen lägger till lite extra kompensation.

De smarta bilfirmorna får en att känna sig som vip-kund när de levererar bilar.
 
Det är ju helt galet. Köper man något så dyrt så förväntar man sig att bli väl mottagen som kund. Eller rättare sagt, jag förväntar mig det mottagandet oavsett vad jag köpt. Jag gör jämförelsen med min mataffär i byn. Om jag klagar på en vara, tex att jag upptäckt att morötterna var lite dåliga när jag kom hem; ja, då får jag tillbaka hela summan. Och sen lika mycket till som kompensation. Det är deras policy. Om jag köpt en bil och det uppstår småfel så förväntar jag mig definitivt att firman åtgärdar varenda liten grej. Och sen lägger till lite extra kompensation.

De smarta bilfirmorna får en att känna sig som vip-kund när de levererar bilar.
De fick mig att känna mig så fel
 
De fick mig att känna mig så fel

Det är inte du som är fel. Det är dem som är dumma i huvudet. De har visserligen fått sålt en bil till dig. Men du kommer aldrig tillbaka och kommer aldrig att känna någon lojalitet mot märket. Dessutom kommer du antagligen att sprida till en massa andra hur du blev bemött. Du ska inte känna att du har gjort fel. Don't get mad. Get even! ;)
 
Jag har mycket dåliga erfarenheter av VAG öht och drog det ända upp till VAG Sverige utan att få någon som helst hjälp så jag förstår dig mycket väl. Nu är du bara missnöjd och felen är rättade som jag förstår det, vänta till det blir något fel på verkstan och du kommer verkligen få veta vilken bilhandlare du har att göra med.

Jag går aldrig tillbaka som kund efter hur de behandlade mig. :cautious:
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 767
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 921
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 309
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp