Tråkig inställning

Att hästar "bråkar" en månad när de fastställer rangen är inte ovanligt snarare tvärtom.

och hur kan du säga att risken är lika stor att de skadar sig i en liten hage som i en stor. I en stor hage kan den ranglägsta hästen springa undan och hålla sig undan från de andra till rangen helt är fastställd. I en liten hage kan de andra hästarna ge sig på en häst hur mycket som helst eftersom det inte finns utrymme att sppringa undan.

Och sen kan man faktiskt inte bara gå vidare hur som helt. Detta måste helt klart redas ut på ett eller annat sätt. Vad kan hon få för sig nästa gång. Det hon gjorde första gången var illa nog. Det kunde ha slutat med att en häst fick benent avsparkat för att den inte kunde fly undan!

Jag vet vad jag hade gjort i en situation som detta om situationen är som jag uppfattar den: sagt att hon får flytta. Okej om hon hade lyssnat och sagt det inte händer igen m.m, men när man bara ignorerar alla då är det slut på det roliga och definitivt efter att man fortsätter att sätat sig emot alla.
 
Verkar som att ni har ett Superjobbigt problem...!
dax för ett stallmöte där det verkligen blir bestämmt vilka som ska gå vart..! passar det inte kan hon byta stall tycker jag! :devil:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 907
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 223
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 881
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp