Bukefalos 28 år!

tråkiga kaniner

delfi

Trådstartare
Att kaniner är lugna och tysta djur visste jag. Men sååå.... lugna och tysta???? Min ligger i stängd bur om natten, när gallret öppnas på morgonen hoppar han ut och går en halv meter in i sin transportbur och lägger sig efter att blivit kliad och klappad en stund.Det här är hans dag, en stund i buren.....en stund utanför buren ....en stund i transportburen o.s.v På kvällen kommer han in i vardagsrummet (som han har tillgång till hela dagen)och lägger sig + drar en repa med hopp och rusande några minuter. Man får inte bära honom, hoppar bara upp i soffan om vi har något riktigt gott att bjuda på.Kliad omkring öronen gillar han,( ligger då och småknastrar i välmående) men då måste vi krypa ner på golvet. Numera har vi döpt om honom till Tråk-kanin, det är en hanne på 7 månader och har alltid varit lika lugn. Är det vanligt vid den åldern????? Har försökt att vara mycket med kaninen, köpt olika leksaker och grenar att gnaga på, men inte är det intressant. Nej då....
 
Sv: tråkiga kaniner

Tja, kaniner är helt enkelt olika, och du har tydligen lyckats få tag på en som är väldigt cool av sig. Han kanske inte gillar att bli buren eftersom han är höjdrädd, de flesta kaniner är det. Är han kontaktsökande när du sitter på golvet, nosar och buffas och har sig? Mina gillar när man ligger på golvet och läser, det klättras väldigt mycket på en då. :D
 
Sv: tråkiga kaniner

Din kanin verkar väldigt lugn och inte så aktiv :p

Min 7månadershane (som tyvärr dog förra veckan, av helt andra anledningar :confused: ) var inte alls så. Full fart hela tiden, möjligtvis en stund i famnen för att mysa lite. När han var lös på balkongen dunkade det rejält ibland, han gjorde glädjeskutt i/på väggarna dagligen. Flirtade med en av honorna genom gallret, sprang runt, rev runt i buren osv. Nu hade han väldigt mycket energi, men ingen av mina är som din. Å andra sidan är mina avlade för hoppning och de kaninerna brukar ha mycket energi.

Som sagt, de är olika helt enkelt.
 
Sv: tråkiga kaniner

Nej, han ligger kvar där han ligger. Möjligtvis kan han masa sig upp för att se om jag möjligen har något gott.
 
Sv: tråkiga kaniner

Kul med en sådan livlig kanin och min är förstås inte en hoppkanin. Kom att tänka på att en kompis kanske skulle vara omtyckt av våran "Tråk-kanin" Men då blir det kastrering först + att vänta till sommaren då vi troligtvis flyttat till hus och fått mer plats
 
Sv: tråkiga kaniner

Därför är marsvin roligare att ha som sällskapsdjur :laugh:

Jag har en kanin som är tråkig men han är cool ändå. Till sommaren ska han bli utekanin, kastrerad och jag ska skaffa sällskap till honom så han får leva riktigt kaninliv. Kaniner har vi ju för vi vill ha, till diverse ändamål. Mitt ändamål var från början som sällskap men han är ängslig av sig så tror han skulle må gott av riktigt kaninliv utomhus med mer utrymme att hoppa runt på
 
Sv: tråkiga kaniner

Ja han har varit sådan hela tiden. Som tur det....annars hade man dragit iväg till vet.
 
Sv: tråkiga kaniner

När vi fick hem vår tantelutt (hona 1 år gammal dvv) så var hon lugn... tråkig. Men hon var överviktig och så fort kilona försvunnit så blev hon piggare.

Nu vet jag ju inte om din är i bra hull eller tjock, det var bara en tanke.
 

Liknande trådar

Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 436
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 185
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 464
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 209
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp