Tråkigt i sommar p.g.a covid-19?

eemmalk

Trådstartare
Så, de flesta vet i dagsläget om viruset covid-19 som sätter många käppar i hjulet för den som såg fram emot en händelserik sommar 2020. Jag själv brukar resa utomlands eller neråt i landet för att t.ex gå på Falsterbo Horse Show. Men nu blir det tyvärr inte så och för en en person som tycker om att ha många bollar i luften eller helt enkelt har lite överskottsenergi så blir det rätt dystert i sommar. Så vad ska man hitta på som går att genomföra trots corona ? Tycker att vi ska tipsa varandra med -helst djurrelaterade- saker att göra. Kan såklart vara träning eller matlagning eller allt möjligt men de flest på denna sida har väl ändå något slags djurintresse ? Så skriv gärna om du vet något man kan göra för att hålla igång i sommar !
 
Så, de flesta vet i dagsläget om viruset covid-19 som sätter många käppar i hjulet för den som såg fram emot en händelserik sommar 2020. Jag själv brukar resa utomlands eller neråt i landet för att t.ex gå på Falsterbo Horse Show. Men nu blir det tyvärr inte så och för en en person som tycker om att ha många bollar i luften eller helt enkelt har lite överskottsenergi så blir det rätt dystert i sommar. Så vad ska man hitta på som går att genomföra trots corona ? Tycker att vi ska tipsa varandra med -helst djurrelaterade- saker att göra. Kan såklart vara träning eller matlagning eller allt möjligt men de flest på denna sida har väl ändå något slags djurintresse ? Så skriv gärna om du vet något man kan göra för att hålla igång i sommar !

Jag tycker hitta ut-appen är rätt skoj: https://www.orientering.se/provapaaktiviteter/hittaut/ Eftersom en kan orientera både ute i skogen och inne i stan så får en iallafall se något nytt :)

Min plan i sommar är annars att gynna lokala besöksnäringar med utomhus/äventyrsgrejer. Själv vill jag rida men barnen är inte så roade av sånt, så jag letar efter andra utflyktsmål för fullt. Typ bo i trädkoja, kanota/kajaka osv.
 
För mig blir det ingen större skillnad. Brukar va hemma på semestern. Blir väl att se om jag kan t ex. gå å äta på en av de lokala resturangerna en dag, är vädret bra kanske sola på stranden (gillar ändå inte att va för nära andra människor) så borde funka, är stranden full vänder å åker. Lär bli en hel del promenader i skogen å se om ja kan upptäcka någon ny väg.
Kanske ta cykeln å cykla på upptäcksfärd eller nått.
Sen blir det nog kanske någon ridning.
 
Så, de flesta vet i dagsläget om viruset covid-19 som sätter många käppar i hjulet för den som såg fram emot en händelserik sommar 2020. Jag själv brukar resa utomlands eller neråt i landet för att t.ex gå på Falsterbo Horse Show. Men nu blir det tyvärr inte så och för en en person som tycker om att ha många bollar i luften eller helt enkelt har lite överskottsenergi så blir det rätt dystert i sommar. Så vad ska man hitta på som går att genomföra trots corona ? Tycker att vi ska tipsa varandra med -helst djurrelaterade- saker att göra. Kan såklart vara träning eller matlagning eller allt möjligt men de flest på denna sida har väl ändå något slags djurintresse ? Så skriv gärna om du vet något man kan göra för att hålla igång i sommar !
Ta en titt på vad som finns i närområdet. Ofta är det ju sådant som man har missat förut, och det brukar finnas hur många mysiga och roliga saker som helst att göra i närheten. Kanske något café med riktigt fina bakverk, eller någon härlig naturupplevelse. Sådant brukar jag försöka göra på semestern i vanliga fall, så för mig blir inte årets semester speciellt annorlunda. Jag har dessutom lite heminrednings-/renoveringsplaner också, så jag lär nog inte sitta sysslolös..... :)
 
Det är väl ett alldeles utmärkt tillfälle att upptäcka vad som finns i närområdet.
Min personliga åsikt är att alldeles för många vet mer om turistattraktionerna i Thailand och på öarna i medelhavet än de vet om platser och evenemang i sin egen hembygd.
 
Bra svar på tråden hittills! Att upptäcka närområdet är både kul, lärorikt och dessutom i många fall billigt om man har en cykel eller om man promenerar eller kanske tar det från hästryggen ? Också något som man kan göra till en aktivitet som kanske går hem hos hela familjen eller om man gör det ensam för att bara koppla bort från allt annat 👍
 
Jag har kikat lite pa en tripp med husbussen, men det lar bli nasta sommar.

Screen Shot 2020-05-23 at 9.26.28 AM.png
 
Jag brukar inte göra så mycket på sommaren i vanliga fall, utöver hundtävlingar. Gillar att bara vara hemma, reser hellre andra tider på året. Bor i en sommarstad så i vanliga fall har vi massor med aktiviteter och konserter m m.

I år blir det väl mest träning med hunden i stället om inte lokala tävlingar kommer igång. Bor nära Öland och Glasriket, så funderar på att låna föräldrarnas nya husbil för en liten tur. Medryttarhästen brukar behöva lite extra motion på betet, så ska nog rida lite extra också.
 
Jag tycker det ska bli rätt skönt.. :nailbiting::angel:

Allt inplanerat är inställt förutom en enda tillställning i slutet av sommaren. Så det blir en lugn och fin sommar hemma, göra klart halvklara projekt, hinna med djuren mer, bada och cykla med barnen.

Jag ser fram emot sommaren :)
 
Vi tänkte låna mammas och pappas torp som typ aldrig används och sova där ngn natt/grilla korv i öppna spisen osv. Kanske har ni ngn släkting med stuga ni bara kan låna för en helg osv i närheten. Tänkte även besöka lokala utflyktsmål. Sen blir det mkt fixa hemma i sommar.
 
Sommaren brukar vara fylld av olika evenemang. Kulturveckor och utställningar och en massa kyrkokonserter. Det har varit en stor del av mina somrar.

I år blir det fattigt på den fronten. Livet i isolering är långtråkigt, själsdödande och väldigt ensamt. Det får bli ensamma turer med hunden till diverse utflyktsmål i närområdet.

Jag bor ju på landsbygden så naturen finns utanför tröskeln. Det är en tröst. Tillsammans med mina odlingar.

Så sammanfattningsvis. Utflykter med hunden, och natur och odling. Det blir min sommar.
 
Så fort vi kan så vill vi åka till sommarstugan i Sverige (bor i norge) :) närmsta norska släkten ska åka på tur till zoo och vattenland i slutet av juni tror jag det är,.. men vår mini e fortfarande lite liten för den typen av aktiviteter, så kan hända vi lånar svärföräldrarnas hytte när dom e iväg, om vi inte kommer oss till Sverige vill säga. Hade varit ok om hemmakontor upplägget varar och vi kommer oss till stugan ^^ :D
 
Här kommer bli en trädgårdsprojekt-sommar :) vi har en del grejer som släppt efter ett tag, typ gräva lite gångar, byta en ytterdörr, fixa gräsmattan osv. Hämtar en valp nästa vecka också, så det blir bra med en hemmasommar 😊
 
Den har sommaren blir det en del kortare resor pa nagra dagar med husbussen. Dels skulle vi vilja hitta nagra trevliga mal uppe i bergskedjan "The Cascades" och dels har vi velat undersoka fler smastallen langst kusten lite narmare.
I dag blir det dock besok hos ena sonen dar vi kan samlas alla med 2meter fran varandra. :p
 
Så, de flesta vet i dagsläget om viruset covid-19 som sätter många käppar i hjulet för den som såg fram emot en händelserik sommar 2020. Jag själv brukar resa utomlands eller neråt i landet för att t.ex gå på Falsterbo Horse Show. Men nu blir det tyvärr inte så och för en en person som tycker om att ha många bollar i luften eller helt enkelt har lite överskottsenergi så blir det rätt dystert i sommar. Så vad ska man hitta på som går att genomföra trots corona ? Tycker att vi ska tipsa varandra med -helst djurrelaterade- saker att göra. Kan såklart vara träning eller matlagning eller allt möjligt men de flest på denna sida har väl ändå något slags djurintresse ? Så skriv gärna om du vet något man kan göra för att hålla igång i sommar !

Om du vill ha med djur att göra så tipsar jag om att ta hand om fosterkatter/fosterhundar eller andra behövande djur. Det är så himla givande och kommer definitivt hålla dig igång hela sommaren:D
 
Vi hoppas att restriktionerna släpps lite, så vi kan hälsa på min familj (läs typ HELA släkten) på Öland några dagar. Men som läget ser ut idag, får vi snällt stanna hemma. Även om jag vet att Öland vart belamrat av folk denna helg, antar att även sommaren kommer se så ut. Men vi följer rekomendationerna.

Målet för sommaren är att komma igång med agilityträningarna ordentligt (både hund och jag är nybörjare). Dottern ska få hänga mycket i stallet. Sedan blir det extra pyssel hemma runt hus och trädgård. Samt besöka det vi har i närområdet, vilket är mer än man tror :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Secret Easterbunny 2024
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp