Trampdyneproblem

Popcorn

Trådstartare
Jag har haft hälsporre sedan i august förra året och nu änteligen har det gett med sej.
Men nu har jag fått värk i trampdynan på samma fot! Kan det ha att göra med hälsporren att man gått lite halvdant i över ett halvår?
Någon mer som har råkat ut för det? Vad göra?? Hjälp!
 
Sv: Trampdyneproblem

Nope, trampdynan? du menar bakom tårna och du har ont när du sätter ned foten? Det har bara hänt när jag hittat en tagg eller ngt under huden :eek:

Däremot så har jag en del hälsporre ibland, inte så mycket problem egentligen men är lite förbenad.

Hälsporre beror ju på att en sena som går under hela foten är ansträngd i fästet -under hälen, som förbenas (om det gått långt) vanligt bland folk som tränar. När jag har lite hälsporrekänningar så kan jag känna att jag egentligen har ont längs senan hela vägen under foten och kan massera den lite och stretcha. (Jag brukar jogga och träna ändå, det är mest när jag går som det känns. Extra instabila skor snarare än extra stabila-som rekommenderat, har hjälpt bäst inbillar jag mig.)

Så tja, googla och se var andra änden av senan fäster :D det kanske är under din trampdyna. Du kanske kan flexa foten och dra småhårt med fingrarna under hela foten och se om du har ont längs med hela hålfoten under och stretcha den? (hittar på lite fritt nu)

Eller så har du balanserat fel och börjat gå normalt igen? Byt skor?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 919
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 984
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 802
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 278
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp