Tramsig låt som fastnat i huvudet...

Plantan

Trådstartare
Hur gör man när en melodi eller sång, utan att man egentligen vill, fastnat i huvudet? Jag trallar på "Vi ska bada nakna på Sergels torg... " och det är rent smärtsamt. Vill just nu inget hellre än att "höra" nåt annat, vad som helst! Jokkmokks Jokke, Snoddas, Sven-Lennarts eller nåt annat! Hjälp! Hur blir man ren i huvudet igen?! :mad: Blir galen!
 
Jag sjunger Gubben noak gubben noak....tills det ger sig. Den tvättar liksom bort andra låtar men fastnar inte själv.
 
Jag tycker det hjälper att lyssna på låten, om och om igen tills den försvunnit ut ur huvudet! Är den riktigt dålig får man offra sig lite och lida men det brukar fungera :D
 
Det jag hört som ska funka (dock inte för mig) är att komma till låtens slut eller nynna på Tetrismelodin.
 
Lyssna på den där "snipp och snopp"-låten. Då glömmer du garanterat den du har på hjärnan nu. Garanterat.
 
Hur gör man när en melodi eller sång, utan att man egentligen vill, fastnat i huvudet? Jag trallar på "Vi ska bada nakna på Sergels torg... " och det är rent smärtsamt. Vill just nu inget hellre än att "höra" nåt annat, vad som helst! Jokkmokks Jokke, Snoddas, Sven-Lennarts eller nåt annat! Hjälp! Hur blir man ren i huvudet igen?! :mad: Blir galen!

Jag lyssnade på något radioprogram om detta för ett tag sedan och det är tydligen närminnet som vill lära sig låten - därför ska man lyssna på den för att bli kvitt den.

Men jag tror annars också på Snipp och Snopp-metoden.
 
Tack för alla goda råd! Har provat flera, allt från gubben Noa, till att Krokodillåten, och sjungit den förbaskade första låten och nynnat på andra. (Kom dock inte till nån av dem... :angel:... ) Till Slut försvann den ur huvet! Men vad händer? Efter att ha nynnat på en massa andra låtar i 4 timmar har en annan låt fastnat. Som tuggummi i håret, ungefär. Lika enkelt att få bort och lika roligt. :arghh: Vad gäller nu? Lobotomi?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp