Tramstråd! Vilken tid kommer min IKEA-leverans idag?

När kommer min IKEA-leverans idag?

• 13~13:59

Röster: 4 13,8%
  • 14-14:59

Röster: 4 13,8%
  • 15-15:59

Röster: 13 44,8%
  • 16-17

Röster: 8 27,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    29
  • Omröstning stängd .

Rosett

Trådstartare
Valde intervallet kl 13-17 när jag beställde.
Men inom vilken hel timme anländer de? Räknar när de ringer på porttelefonen eller dörren som ankomsttid.

Ni får gärna gissa på mer exakta tider om ni vill!
Själv gissar jag på kl 16:58 :D

Mvh
*har tråkigt*

14:39 Blir min gissning

Likväl som jag tror att just idag kommer de och hämtar en retur på en arbetsplats när det är som mest folk där och minst plats för att lasta :D (inväntar spänt sms från leverantören :D )

Behövde inte vänta så länge, 13:38 ringde de på porttelefonen. Underbart att slippa vänta till 16:58.
Bildbevis :p

IMG_8670.webp

Nästan varje gång jag beställt hemleverans från IKEA har jag fått det före utsatt tid. Eller de har velat komma före iaf. När de ringer kl 10 och säger att de är en halvtimme bort när jag valt leverans från 13 så säger jag till dom att jag har valt från 13 och kan inte ta emot innan dess. Verkligt exempel men jag minns dock inte exakta tider.

Gillar du att montera möbler?
Skämt åsido, jag kommer antagligen att beställa montering via IKEA.
Min pappa sade på sin tid till mina småsyskon att de fick vänta tills jag var där innan de platta paket han köpt kom i bruk. Men det säger kanske mer om min pappa än om mig. :D

Om jag inte är helt ute och seglar med var du bor (?) tror jag det blir billigare för dig med timtaxa till den lokala IKEA-personalen.

Liknande trådar

• Dagisplats....

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

• Märklig reklam

Omröstningar

• Vintertid