Tranas virriga panna

nu har jag fått en idé!
En ny typ av mataffär.
Tranan i sin butik:

da1900-9334-ica004257.jpg
 
Oj stora planer hör jag :D !

Men rent praktiskt hur går det till?

Jag sitter i baren och dricker något och äter något och någon annan springer runt i affären och plockar exakt det jag beställt och när denna personen är färdig så får jag besked om det och kan då betala. Är det så?
Så tänkte jag
 
Jag skulle kunna tänka mig att komplettera baren med lite axelmassage. Eller kanske en bioföreställning. Annars är jag på. Allt för att slippa helvetets tionde krets a k a stormarknader.

Men det finns ju också sådant som hemleverans av mat, så kan man köra sin egen bar på hemmaplan? Eller gå och besöka en bar, för att fira den senaste hemleveransen?
 
Oj. Det låter som om du måste ha många anställda i förhållande till mängden människor som handlar för att det inte ska ta väldigt lång tid att handla men jag hade lätt kunnat tänka mig något sådant om jag inte fått mat levererat till dörren :p nu kan jag dricka mitt rödtjut hemma i väntan på maten i stället :)
 
nu har jag fått en idé!
En ny typ av mataffär.
En bar livs.
Kunden kommer in och sätter sig i baren.
Beställer drika och ger en lista på matvaror.
När listan är plockad så kan kunden avsluta sitt besök i baren och ta sin shopping hem.
Och kostnaden? Visst är det trevligt att springa omkring i affären, men är den inte rationellare uppbyggd än vanliga ica så blir det ingen trevlig kostnad. Mat 1000 kr, shoppinghjälp 250 kr (baserat på en timkostnad på 500 kr vilket är lågt) och fika 50 kr. Också en timmes kö i rusningstid för att få en shoppinghjälp.
 
Om bar innefattar alkohol kan det ju bli spännande få hem storhandlingen sen.

Jag handlar inte ens mat online, då missar jag sånt där som dagens rejäla bit ekologisk, svensk oxytterfilé för 149 kr pga kort datum.

(Jag köper extremt sällan kött i bit till fullpris men har en halv frys med filé och grejer...)
 
Oj stora planer hör jag :D !

Men rent praktiskt hur går det till?

Jag sitter i baren och dricker något och äter något och någon annan springer runt i affären och plockar exakt det jag beställt och när denna personen är färdig så får jag besked om det och kan då betala. Är det så?

Isf är det väl smidigare att beställa hemleverans och sitta på nåt trevligare hak än kvantum och dricka? Tänk om man blir för berusad för att bära hem varorna?
 
NK tex har ju en service att du kan gå och shoppa och därefter samlar de ihop grejerna du köpt och budar hem det så att du slipper dra runt med kassar på stan om du tex vill gå ut och käka eller ta en drink.
 
Jag blir lite nyfiken på vilket inköpsmönster den tilltänkta kundkretsen har. Jag kan inte komma på en enda gång när det funkar för mig att handla mat samtidigt som jag sitter i en bar. Är det så i större städer?

När jag bodde i Malmö skedde inköp på väg hem från stallet (20:30, med bil) eller helgförmiddag (innan stall, etc).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 870
Senast: SiZo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 080
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 022
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp