Tranemo i helgen

Iddefixen

Trådstartare
Ska ni dit?

Hörde att de har höjt nivån på klasserna rejält mot förra året. ÄR det verkligen rätt att ta med hinder som tidigare var med i * i lättklass?
Är lite msåskeptisk.
ÄR det så här på fler ställen - att de har höjt nivån rejält?
 
Gissar på att OM det är så, så kanske det beror på att 110-klassen är borttagen, de kanske vill ha ett "jämnare" hopp/svårighetsgradsökning mellan klasserna. Som det blir annars så blir det ett rejält gapp mellan lätt och *. :confused:

Bara en gissning :) De lätta jag sett i vår hittills har inte varit svårare än innan.
 
Fast det blir ju istället ett jädrans glapp mellan deb o lätt, för deb har de väl inte gjort svårare? Och om de har gjort det, var ska man börja som orutinerad ryttare eller med en unghäst :confused:?
 
Det borde göras så att det är lika stort "gapp" mellan var klass, men som sagt, de deb och lätt jag sett hittills i år har inte varit svårare än innan.
 
Svårighetsgraden på debutant ska höjas eftersom lättnivån ska ligga närmare *-klass nu när 110 är borttagen. Man får helt enkelt ha en lite mer förberedd unghäst när den ska debutera.
 
jag red 1 meters klassen där och red den där förra året också och jag tycker att det var lite större eller snarare lite mer komplicerat än förra året, dessutom var banan 2300 meter lång och enligt mitt TR får den inte vara så lång, så jag tänkte på det om dom ändrat det nu eftersom 1,10 klassen är borta?
 
Ja det är som förr nu, innan Msv delades upp i msv B och msv A, då fanns det bara medelsvår rätt och slätt, Lätt klass var ungefär som msv B och det är väl så det skall bli igen ungefär. Kan inte minnas att debutant var svårare förr än nu visserligen :confused:
Det var väl typ 12 år sedan dom ändrade till 2 medelsvåra B och A tror jag.
 
Red också 100 cm klassen i helgen. Tyckte iofsg inte att det var så svårt. Men runda banken var med i 110 klassen förra året. Enligt andra var det betydligt svårare än tidigare... men det är inget jag själv har koll på.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Fakturan för att förnya hundens försäkring kom nu i veckan och den hade gått upp rätt rejält i pris. Tror vi hade nån sorts valprabatt...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 904
Senast: Happimess
·
Tjatter på StarFM. Är det någon som brukar lyssna på detta? Jag var sjuk förra veckan och lyssnade då på radio andra tider än jag brukar och...
Svar
0
· Visningar
375
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 385
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 236
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp