Träning och hälsa del 12

Jag ska göra mitt allra bästa för att undvika marklyft iaf fram till onsdag @Frokennordberg :angel: . Så får väl helt enkelt undvika denna tråden fram till dess. Blir nämligen också väldigt peppad (och imponerad!) över det tunga lyftande som försiggår här.

Kommande vecka borde vara lite lugnare när det gäller träningen. MEN, jag är ledig fram till lördag kväll och tre av förmiddagarna är jag dessutom ensam hemma. Så förutom att trädgården ska putsas (och hunden gärna tränas) så lär jag själv få mig några längre pass då också. Får passa på att vila imorgon (om det går).

Jag ska göra mitt allra bästa för att undvika marklyft iaf fram till onsdag @Frokennordberg :angel: . Så får väl helt enkelt undvika denna tråden fram till dess. Blir nämligen också väldigt peppad (och imponerad!) över det tunga lyftande som försiggår här.

Kommande vecka borde vara lite lugnare när det gäller träningen. MEN, jag är ledig fram till lördag kväll och tre av förmiddagarna är jag dessutom ensam hemma. Så förutom att trädgården ska putsas (och hunden gärna tränas) så lär jag själv få mig några längre pass då också. Får passa på att vila imorgon (om det går).

Det är så himla svårt att vila när träningen är så KUL 😁😁

Hej allihop!
Jag försöker hålla i min träningsrutin men det blir lite sisådär just nu! Det har varit SÅ mycket nu i april och början av maj. Roliga grejer nu men konferans, fest, konsert, valborgsfirande. Så varit borta en del och sen varit lite sliten efter alla roligheter och sen såklart velat ha tid med barnen. Imorgon ska jag iväg igen hela dagen sen åker min man på jobbresa och är borta hela veckan och jag är själv med barnen. Sen på lördag är det möhippa.

Jag försöker få in lite träning då och då bara för att hålla igång och sen får jag hitta tillbaka till min ordentliga rutin när allt lugnat ner sig om ett par veckor. Jag tränade iaf i torsdags ett pass på gymet. Försöker tänka att jag tränar för hela livet, inte något specifikt närtida mål och det kommer gå upp och ner hur mycket tid och energi jag har till träning 🤷‍♀️
så målet är att inte tappa det helt bara utan upprätthålla 1-2 ggr/vecka så det går snabbt att komma igång igen 💪
Det låter väl jättevettigt och som något vi alla kanske kan må bra av att påminna oss om ibland, att träningen är en del av livet och livet är sällan helt spikrakt eller 100% beräkneligt så det är inte konstigt om träningen följer samma mönster. Och ja, så länge man inte ligger i träning inför lopp/tävling eller liknande är det ju bara att tänka att alla minuter som blir av är bra, kroppen kommer liksom alltid att tacka en oavsett hur mycket eller lite det råkar bli just den dagen/veckan/månaden :)

Haha, heja heja! Du får ha som morot att du kommer vara starkare om du väntar liiiiite iaf :D

Meeeeeehhhhh…. Kände mig ju bra här förutom lite hostig och svårt att dra djupa andetag så smygtränade lite igår. Alltså verkligen inte mycket, knappt någon belastning utan gjorde bara lite rörelser och drog även ner på repsantal. Hoppade dock studsmatta med barnen några minuter vilket jag nog inte borde ha gjort. Men ja, idag kände jag mig halvdan igen 😫 bara fortsätta ta det lugnt antar jag, riktigt seg variant det här! Försöker att inte bli stressad men det är frustrerande när man vill göra så mycket mer.

Hur får ni ihop tiden med träning, familj, jobb osv osv? Försöker få till någon form av rutin men får inte till det.
För mig är det som fungerar att planera in träningen i förtid. Så tex på söndagen ha en ungefärlig plan för veckan som kommer. Jag har aldrig tyckt att hemmaträning är jättekul så det fungerar att göra enstaka pass hemma för mig men annars har jag gymkort och planerar för minst 1 h långa pass på gymet. Just nu är målet två ggr/vecka men under vintern var det 3 ggr/v. Har en två-åring och en sex-åring.

Det kräver vissa dagar att jag planerar in träningen innan jobbet och jag går då upp 4.30.
En vanlig vecka kanske jag tränar en morgon innan jobbet, en liten jogg/pw någon dag efter barnen somnat eller om jag har en ledig dag. Och en dag gym på helgen med.

Men sen kommer det veckor som nu när det är en massa grejer utanför det vanliga och då blir det väldigt svårt att få till. Denna veckan som kommer är min man iväg så då kan jag tex inte träna innan jobbet. Så då planerar jag ett par pass här hemma efter barnen lagt sig istället.

Sååå. Planera och vara flexibel är nog mitt svar hur jag får ihop det 😊 Och att man måste prioritera träningen över annat.

Hur får ni ihop tiden med träning, familj, jobb osv osv? Försöker få till någon form av rutin men får inte till det.

Vi planerar hemma varje vecka hur vi ska träna. Både jag och mannen brukar få ihop 4 pass/v.
Vi kör oftast varannan dag, ibland kan jag träna på lunchen då kanske vi båda tränar samma dag men vi hjälps åt att hämta på förskolan så den som går och tränar direkt efter jobbet är oftast hemma senast 17.30-18.00.
Vi kör inga pass utan endast egen träning. Dock coachar jag på en CF box 1 gång/v kvällstid då tränar jag oftast efter mitt pass.

Den enklaste träningen att få in är ändå den under tjänsteresa, där arbetsplatsen har gym och det ingår mat på hotellet. Lyxigt!

Första gången jag testade hip thrust, det var en rolig övning. Kommer ha brutal träningsvärk i rumpan imorgon 😅
image (13).webp

Här är en till som kommer att ha brutal träningsvärk i rumpan i morgon 🙋‍♀️ Måndagar innebär fokus knäböj på mitt gym och jag brukar inte gå på de passen eftersom jag inte tycker det är så kul med knäböj utan hellre lägger krutet på andra pass. Men den här veckan kommer att vara extremt fullpackad och stressig och träningen kommer att få ta ett steg tillbaka, så jag kände att jag i alla fall ville få ett ordentligt pass gjort såhär i början av veckan innan det brakar loss på andra områden i livet. Och jag får faktiskt erkänna att det var ett riktigt trevligt pass, jag fick en väldigt härlig känsla i knäböjen och blev lite sugen på att pyssla mer med det framöver...

5May.webp

Får se om jag lyckas få till någon mer träning i veckan, vi åker till Portugal på fredag och det är som sagt otroligt mycket på alla fronter fram tills dess, men jag ska i alla fall packa med mig både löparskor och gummiband så det kanske blir något pass på sydligare breddgrader i helgen. Och så ska jag drillas hårt i dressyr av min vän som föder upp Lusitanos och jobbar som dressyrryttare & tränare! 😀

Varit ur tråden så himla länge... Saknar verkligen gymmet!
Men varit en del resor, och att skaffa körkort har fått ta ALL tid. Sen blev jag tillfrågad om att ta hand om "min" ridskolehäst i tio dagar och det tackar jag ju inte nej till :D

Så, även om det inte blivit något gym så får jag lite motion iallafall.
Men det ska bli spännande att se vilka vikter jag pallar nästa vecka, när jag är tillbaka på gymmet! Och kunde inte låta bli att hoppa tillbaka in i tråden lite i förväg. :love:

Jag har också varit borta, igen.
Men nu är det andra rutiner i livet (går upp till heltid på jobbet)
Och därmed VÄLDIGT nära till gymmet och tid att klämma in de på lunchen.
Tränade igår o de va skönt. Guldstjärna till mig som sänkte vikterna sen jag va där sist så jag kan träna imorgon igen :D

Också varit borta från tråden länge men inte från träningen. Kör mina tre styrkepass varje vecka utan avbrott :) Sen det blev barmark har löpningen startats upp igen. Just nu har jag inte sprungit på en vecka kanske pga att jag känt av en förkylning men har tänkt testa i morgon om jag hinner, annars torsdag :)

haha, tack de va ju väldigt tydligt 🙈
Nu blir jag osäker på om du tyckte jag var otydlig och spydig, eller om du tyckte att du borde sett det själv 😅 Om alternativ ett, så finns det en kugghjulsikon i högra, nedre hörnet på appen (IOS-versionen iaf). Om alternativ två, det första man blir blind på är ögonen :D

Nu blir jag osäker på om du tyckte jag var otydlig och spydig, eller om du tyckte att du borde sett det själv 😅 Om alternativ ett, så finns det en kugghjulsikon i högra, nedre hörnet på appen (IOS-versionen iaf). Om alternativ två, det första man blir blind på är ögonen :D

Jaha nej jag skäms för jag inte såg det innan :D för det var ju väldigt tydligt!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 757
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
74 747
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
68 141
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
80 644
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka