Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade tagit chatgpt till hjälp haha.Ny tråd!
Jag fnular på mitt nya schema, men behöver lite hjälp på traven.
Vill ha 3 dagar, en av dagarna ska vara mest fokus på ben.
Kommit såhär långt, vill ha max 5 olika övningar per dag, vill inte att passen ska vara för långa.
Visa bifogad fil 170035
Jag hade tagit chatgpt till hjälp haha.
Ska det vara i princip helkropp varje gång eller ska de andra passen ha något annat fokus?
Jag hade dött av att ha utfall i Smith och bss i samma passstarkt!!
Edit. Ser nu att det står ett litet el. mellan så då kanske du menar en av de övningarna??
Hade jag haft just 3 pass per vecka som plan så hade jag nog delat upp dem på överkropp, underkropp och helkropp där du under helkroppspasset kan lägga lite fokus på övningar/muskelgrupper du inte fått med under de andra två passen.Ny tråd!
Kommit såhär långt, vill ha max 5 olika övningar per dag, vill inte att passen ska vara för långa.
Visa bifogad fil 170035
@pepp Jag tränar ju ganska ostrukturerat, så vet inte om jag har några goda råd att ge
Men någon form av rodd kanske?
Tycker att ben/push/pull låter som en intressant uppdelning av pass.![]()
Hade jag haft just 3 pass per vecka som plan så hade jag nog delat upp dem på överkropp, underkropp och helkropp där du under helkroppspasset kan lägga lite fokus på övningar/muskelgrupper du inte fått med under de andra två passen.
Rent generellt är det här några favoritövningar som inte finns med ovan:
- Hantelrodd
- Arnold press
- Pull ups/chins med gummiband och/eller negativa
- Squeeze press (tar skitbra i rygg & bröstmuskler)
- Shoulder flyes
- Knäböj/frontböj
- Goblet squats
Hyper extensions med glutes fokus!! Bara för det är min favoritövning hahaNy tråd!
Visa bifogad fil 170035
Hyper extensions med glutes fokus!! Bara för det är min favoritövning hahaeller snarare var...
Jag körde helkropp 3 gånger i veckan innan men med fokus på ben/röv varje gång, gillade det sättet! Bret Contreras har bra tips tycker jag! Fast det är ju lite rövigt![]()
Barfotalöpning here we goÄr på väg ner för att tillbringa kommande vecka i Cornwall och hade storslagna planer på all löpning jag skulle pyssla med nu när det blir en vilovecka från gymmet och jag kommer att ha massor av vackra nya miljöer att springa i. Gissa vem som glömde packa sina löparskor?!Fick inte ens med mig ett par gympaskor som jag kan använda som back up, det är flip flops och sandaler för hela slanten
Får se om jag köper ett billigt par på nån stormarknad eller så, annars har jag letat upp ett gym i närheten av där vi ska bo så jag får väl gå dit och köra ett styrkepass eller två barfota om inte annat
![]()
Haha tanken slog mig faktiskt eftersom vi kommer att bo vid en lång och bred strand, men det känns spontant som att det skulle vara jättejobbigt och jätteobekvämtBarfotalöpning here we go![]()
![]()