Träning och hälsa del 13

Hej alla.

Hoppar in lite snabbt här för ni verkar ha koll. På jakt efter en ok skivstång med vikter för hemmabruk. Vilka ska jag kika på då? vad är viktigt att ha koll på?

Tänker att ha enklare hemma bara för att kunna köra litegranna så behöver inte ha skittunga grejer :D

Och för en billig peng.

Benpass, check! ✅

Sittande lårcurl, benpress och benspark.
Sen en runda med höftabduktion med band, rumänska marklyft med hantlar, liggande benlyft och heel touch.

Avslutade med 20 minuter på löpbandet med någon slags intervaller, blandat jogg, snabbare jogg och gång. Nöjd!

Ryggpass check här!
Imorgon blir det överkropp (🥲) sen ska jag nog köra cardio på kvällen, behöver koppla bort hjärnan lite pga anledningar.
1000146862.webp

Hej alla.

Hoppar in lite snabbt här för ni verkar ha koll. På jakt efter en ok skivstång med vikter för hemmabruk. Vilka ska jag kika på då? vad är viktigt att ha koll på?

Tänker att ha enklare hemma bara för att kunna köra litegranna så behöver inte ha skittunga grejer :D

Och för en billig peng.

Stänger finns i massa olika längder och vikter, och med olika kapacitet och egenskaper, så beskriv gärna lite mer vad du vill ha: Vad är det du vill kunna göra med den, vad tänker du alls i viktväg, och hur stort utrymme har du? 😊

Edit: och tänkt prisbild?

Stänger finns i massa olika längder och vikter, och med olika kapacitet och egenskaper, så beskriv gärna lite mer vad du vill ha: Vad är det du vill kunna göra med den, vad tänker du alls i viktväg, och hur stort utrymme har du? 😊

@Fd Diabetikern Vill du ha något ”riktigt” är det ett bra pris på detta: https://gymkompaniet.se/skivstangsset-170kg-med-bumper-plates-pro-i-farg-recoil-2

Väljer man teknikstången så är den kortare än standard och väger mindre men har i övrigt lika parametrar med en standard om man tittar på diameter och lättrimg. Med bumperpaketet gör det att man kan göra bra teknik i mark även på lättare vikter i och med fullstor diameter på 5kg.

Ett otroligt bra överkroppspass i morse fick stänga den här träningsveckan för mig tror jag minsann. Jag skulle rent tekniskt sett kunna lägga in en löprunda på söndag men med tanke på hur slitna mina ben känts hela veckan (idag gör de mindre ont men är trötta efter gårdagens intervaller) tror jag att jag skippar det faktiskt. Kanske kör ett yogapass eller så, annars känner jag mest för att adventsmysa och fixa med lite julförberedelser den här helgen 😊

Utrymme har jag både för förvaring och nyttjande men kommer köra enklare pass där jag märkt att jag är mer liksidig med skivstång än med hantel/kettelball

Max 20 kg kommer lyftas men nu i början har jag enbart kört med 5-10kg lite varierat och tänker int elyfta tyngre än så. Tänker att det här är mer för underhåll hemma vill jag göra det mer ordentligt kommer jag vara på gymmet med instruktör.

Så billigt som möjligt håller just nu koll på andrahands marknaden :)

Utrymme har jag både för förvaring och nyttjande men kommer köra enklare pass där jag märkt att jag är mer liksidig med skivstång än med hantel/kettelball

Max 20 kg kommer lyftas men nu i början har jag enbart kört med 5-10kg lite varierat och tänker int elyfta tyngre än så. Tänker att det här är mer för underhåll hemma vill jag göra det mer ordentligt kommer jag vara på gymmet med instruktör.

Så billigt som möjligt håller just nu koll på andrahands marknaden :)
Ah, med det viktspannet kan du söka på skolstänger! Finns dugliga varianter från t.ex Jula och Biltema och dessa kommer ut på kampanj med jämna mellanrum, och såklart även på begagnatmarknaden :)

Blir lätt sån hype! Don efter person - onödigt att köpa rolls royce om man inte vill ha rolls royce, när en fiat är lika körduglig från A-B liksom 😁

(och går ju att byta ut om behov ändras)
@Frokennordberg jag har en billig, ganska otäck stång och en från Jula som du skruvar ihop. Gillar julastången! Går inte riktigt att jämföra med en "riktigt" men duger fint för hemmaträning om du inte ska lasta alltför tungt. 😊

Yoga idag igen. :)
Gick till gymmet lite före den började och såg att strengthlog kör en adventskalender, så jag klämde in dagens utmaning- ish.
Då det var bänkpress som jag inte kört innan och jag hade lite kort om tid så blev det lite uppvärmning och så ett set med 10x5kg.

1000009234.webp

Med tanke på att stången väger 20kg och jag i bröstpressmaskinen kört 25kg så var det tillräckligt utmanande.😅😅
Kul att pröva, men om jag ska lägga in det i min träning så ska jag nog boka instruktör för att gå igenom övningen och få lite tips.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Hur parkerar ni?
Tillbaka