Vad härligt att du kommit igång med träning innan du blev sjuk!Jag har sneglat i den här tråden ett tag. Jag har haft problem med hälsan i flera år och äntligen börjat må lite bättre. I början av året började jag lite smått med styrketräning hemma. Blev så glad över att det funkade (tidigare har jag fått feberskov när jag försökt börja träna). Började till och med med lite lätt jogging. Sen blev jag sjuk, influensa med feber. Och efter det kommer jag bara inte igång igen. Jag saknar energi och har verkligen ingen lust. Tror att mina hormoner ställer till det också (förklimaktietiet). Hur kommer man igång igen? Ni verkar så duktiga här i tråden och bara gör. Jag saknar nog det där pannbenet som andra verkar ha
![]()
Svårt att tipsa hur du ska komma igång igen för man funkar så olika. Men kanske det kan hjälpa att försöka tänka att du ÄR en tränande person och det är bara att komma igång lite smått igen! Jättebra med korta lugna pass till en början. Som någon skrev, sikta på ett pass nu denna veckan tex. Planera något lagom med övningar du tycker om och bara gör.
Du är snart igång igen