Transaktionsförfrågan från banken

Men det har ju debatterats tråden igenom, så såvida du inte anklagar mig för att använda svarta pengar, så ser jag inte varför det sidospåret ska återupprepas.
Problemet debatteras flitigt i pressen nu.
Den debatten har tillkommit sedan dess.
Jag tycker att den beskriver väl varför bankerna behöver ställa frågan och gör orsaken klarare.
 
Fast det är ju p.g.a. det som bankerna behöver ha koll på var folks kontanter tar vägen. Det hänger ju ihop. Det är bara att svara på deras frågor, släppa det och gå vidare.

52 sidor in i tråden tänker jag att man kanske hade kommit till insikt att det för vissa av oss inte bara är att släppa och gå vidare. Uppenbarligen skapas det en hel del diskussion kring bankernas agerande och vad som är lämpligt vs inte lämpligt sett till integritet hos kund. Då ska väl den diskussionen också få utrymme för det.
 
Vi har inte hört ett ord från banken, vilket jag kan tycka är uruselt. "No news is good news" förvisso, men har man blivit hotad med att de ska avsluta kontot så hade man ju gärna velat ha ett svar.

Nu skriver du visserligen att ni inte har hört något från banken, men har du lyckats utröna om det granskningen tycks bero på avvikelse i hur ni har besvarat kundkännedomsfrågorna eller om ni helt enkelt har uppfattas utgöra en riskprofil och att ni utsatts för hårdare granskning pga att ni använder kontanter?

Det är ren nyfikenhet då jag är intresserad av integritets- och övervakningsfrågor, och du behöver alls inte svara.

För övrigt illa att banken inte har hört av sig.
 
Här skulle jag kontakta banken så att ingen har försökt att ta lån eller dylikt i ditt namn (om du inte vid det här laget redan har fått reda på varför).
Står i meddelandet att om jag har frågor så ska jag kontakta UC och inte banken. Finns ingen som försökt låna på mig.
Hade nog varit svårt att stoppa så kreditupplysningen gjordes i november och jag fick veta det först den 27 januari. Var banken som meddelande mig om det och inte UC.
 
Nu skriver du visserligen att ni inte har hört något från banken, men har du lyckats utröna om det granskningen tycks bero på avvikelse i hur ni har besvarat kundkännedomsfrågorna eller om ni helt enkelt har uppfattas utgöra en riskprofil och att ni utsatts för hårdare granskning pga att ni använder kontanter?

Det är ren nyfikenhet då jag är intresserad av integritets- och övervakningsfrågor, och du behöver alls inte svara.

För övrigt illa att banken inte har hört av sig.

Har fortfarande ingen aning, men har förvisso inte lagt någon tid på det heller eftersom jag faktiskt förväntade mig ett svar från banken som kanske skulle leda oss i rätt riktning. Min sambo är aktiv i någon kontantgrupp och där verkar det förekomma en hel del av olika ifrågasättanden av banker för att man väljer att använda kontanter.
 
Har fortfarande ingen aning, men har förvisso inte lagt någon tid på det heller eftersom jag faktiskt förväntade mig ett svar från banken som kanske skulle leda oss i rätt riktning.

Jo, lite transparens från bankens sida hade ju varit minst sagt hälsosamt. Även om de bara följer FI:s regler så kan de ju inte förvänta sig att kunderna ska vara lika insatta i deras rutiner och förstå varför de helt plötsligt granskas.
 
Står i meddelandet att om jag har frågor så ska jag kontakta UC och inte banken. Finns ingen som försökt låna på mig.
Hade nog varit svårt att stoppa så kreditupplysningen gjordes i november och jag fick veta det först den 27 januari. Var banken som meddelande mig om det och inte UC.
Har du handlat på nätet i november kanske? Typ ngn julklapp?
De svenska företagen tar ju också kreditupplysningar samt att tex Klarna också gör det om betalning ska ske via dem.
UC brukar ju skicka brev om det iof men det kan ju ha missat eller vara ett brev som inte kommit fram.
 
Har du handlat på nätet i november kanske? Typ ngn julklapp?
De svenska företagen tar ju också kreditupplysningar samt att tex Klarna också gör det om betalning ska ske via dem.
UC brukar ju skicka brev om det iof men det kan ju ha missat eller vara ett brev som inte kommit fram.
Är min bank som tagit kreditupplysning på mig. Står även klart och tydligt att UC inte behöver skicka kopia till mig när banken gör kreditupplysning på sina kunder.

Meddelandet fick jag från min bank på min internetbank.
 
Står i meddelandet att om jag har frågor så ska jag kontakta UC och inte banken. Finns ingen som försökt låna på mig.
Hade nog varit svårt att stoppa så kreditupplysningen gjordes i november och jag fick veta det först den 27 januari. Var banken som meddelande mig om det och inte UC.
Har du Nordea? Samma hände nämligen mig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp