Transaktionsförfrågan från banken

Är min bank som tagit kreditupplysning på mig. Står även klart och tydligt att UC inte behöver skicka kopia till mig när banken gör kreditupplysning på sina kunder.

Meddelandet fick jag från min bank på min internetbank.

Jag hade hört av mig till banken och frågat vad saken gäller. Det finns regler kring när en part får begära kreditupplysning. Det kan handla om att man ska ingå ett kreditavtal eller att man ser annan anledning att göra en ekonomisk riskbedömning.

Det är inte så att du har ett kreditkort via banken och att de tar ny kreditupplysning i samband med att t.ex. villkor för kreditkortet ändrats?

Oavsett så hade jag velat veta vad saken gällde.
 
Jag hade hört av mig till banken och frågat vad saken gäller. Det finns regler kring när en part får begära kreditupplysning. Det kan handla om att man ska ingå ett kreditavtal eller att man ser annan anledning att göra en ekonomisk riskbedömning.

Det är inte så att du har ett kreditkort via banken och att de tar ny kreditupplysning i samband med att t.ex. villkor för kreditkortet ändrats?

Oavsett så hade jag velat veta vad saken gällde.
Har endast Debit kort, dock ett lån som jag haft sedan över 4 år tillbaka i tiden och alltid funnits pengar på det kontot när dom dragit så har aldrig varit sen betalning.
Lånet är så litet idag att jag kan betala av det med pengar jag har.
 
Idag var det min tur att få en förfrågan från bank nr 2, denna gången är det Swedbank som vill veta vad jag gör med mina pengar , suck!

Vad ska du svara? :D
"köper gottisknark till helgen, mvh"
Man kan ju skriva en låååååååång lista på olika matvaror, hyra, försäkringar, resor, elräkning. Ja, sånt man behöver för att leva.

Exempel:
Toapapper
Pasta
Korv
Näsdukar
Skor
Byxor
Sjukförsäkring
Hemförsäkring
Säng
Skohylla
Apelsiner
T-shirts
Tofflor
Glasögon
Läkarbesök
Osv.

:sneaky:
 
Man kan ju skriva en låååååååång lista på olika matvaror, hyra, försäkringar, resor, elräkning. Ja, sånt man behöver för att leva.

Exempel:
Toapapper
Pasta
Korv
Näsdukar
Skor
Byxor
Sjukförsäkring
Hemförsäkring
Säng
Skohylla
Apelsiner
T-shirts
Tofflor
Glasögon
Läkarbesök
Osv.

:sneaky:
och gömma "gottisknark" någonstans i listan för att kontrollera att de läser den :devil:
 
Man kan ju skriva en låååååååång lista på olika matvaror, hyra, försäkringar, resor, elräkning. Ja, sånt man behöver för att leva.

Exempel:
Toapapper
Pasta
Korv
Näsdukar
Skor
Byxor
Sjukförsäkring
Hemförsäkring
Säng
Skohylla
Apelsiner
T-shirts
Tofflor
Glasögon
Läkarbesök
Osv.

:sneaky:
Räkningarna bet med det kontot så det ser dom, sen har jag tydligt skrivit vid insättningar tex försäljning dödsbo, inte så svårt att fatta med tanke på att jag även bet hyra o el för samma dödsbo
 
Men eftersom de inte kan fånga riktiga penningtvättare kanske de kan fånga tant Agda 82 och har då gjort en rejäl samhällsinsats :grin:
Jag tror dom har mest problem med mina hundköp från utlandet och att det även varit så att okunnig vän har satt in pengar till mig då hon köpt hund från min Ungerska uppfödare o så har jag i min tur bet åt henne.
 
Jag blir mest förbannad på att dom inte lägger ner något eget jobb på att kolla mig, det står tydligt o klart vad pengarna går till, tex payed dog, transport 2 dogs etc på kvittot just för att det inte ska bli något tjafs
Och det är hela tiden samma personer inblandade i utlands transaktionerna, kanske är det som är problemet?
 
Jag blir mest förbannad på att dom inte lägger ner något eget jobb på att kolla mig, det står tydligt o klart vad pengarna går till, tex payed dog, transport 2 dogs etc på kvittot just för att det inte ska bli något tjafs
Och det är hela tiden samma personer inblandade i utlands transaktionerna, kanske är det som är problemet?
Vet väl alla att ”dogs” är omskrivning av rökheroin. ;)
 
Jag blir mest förbannad på att dom inte lägger ner något eget jobb på att kolla mig, det står tydligt o klart vad pengarna går till, tex payed dog, transport 2 dogs etc på kvittot just för att det inte ska bli något tjafs
Och det är hela tiden samma personer inblandade i utlands transaktionerna, kanske är det som är problemet?
Skriv ut listan direkt från internetbanken och skicka dem :devil:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp