Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Problemet med att ta med babyskydd är att bebisen antagligen inte har flygstol och därmed inte heller egen plats på bussen. Jag hade tagit med babyskydd och försökt hyra/låna en nachfolger och sen tagit taxi.
Då är det bättre med bebis i sele/sjal tätt mot din kropp. Ingen risk för att den slungas iväg vid krock isf. Ett löst babyskydd blir ju en katapult.Nej så kan det ju säkert vara. Men även om bebis en inte har plats på bussen skulle jag nog hellre ha en bebis i ett babyskydd i mitt knä eller löst på golvet jämfört med att sitta med den "löst" i famnen.
Sen kanske lite beroende på vad det är för typ av resa också, långsamt genom tätbebyggt område eller full blås på motorväg.
När vi åkte för några år sedan bokade vi egen transfer (via resebolaget) och då hade de bilbarnstolar. Inget av våra barn behövde babyskydd, så det vet jag inte om de erbjöd det. Men bokar man egen tranfer är det ju inga problem att sätta i ett babyskydd man har med sig.Vi funderar på att åka på en charter i vår. Men hur gör man med bilstolar?
Vi kommer ha med oss en 8 månaders och en 3,5åring.
Verkar som att de förväntar sig att babyn sitter i knäet vilket känns rätt dåligt. Hur har ni löst det?
Då är det bättre med bebis i sele/sjal tätt mot din kropp. Ingen risk för att den slungas iväg vid krock isf. Ett löst babyskydd blir ju en katapult.
När vi åkte för några år sedan bokade vi egen transfer (via resebolaget) och då hade de bilbarnstolar. Inget av våra barn behövde babyskydd, så det vet jag inte om de erbjöd det. Men bokar man egen tranfer är det ju inga problem att sätta i ett babyskydd man har med sig.
Det brukar finnas bälten.Ja kanske, förutsatt att man själv är bältad då. Finns det inga bälten alls som beskrevs ovan och en massa osurrat bagage löst i bussen så gör ju babyskyddet varken från eller till.
Vart ska ni åka?Vi funderar på att åka på en charter i vår. Men hur gör man med bilstolar?
Vi kommer ha med oss en 8 månaders och en 3,5åring.
Verkar som att de förväntar sig att babyn sitter i knäet vilket känns rätt dåligt. Hur har ni löst det?
Vi har inte bokat ännu, men tänker att det vore skönt med lite värme i början av februari. Så hoppas på att boka nu under black weekVart ska ni åka?
Både Grekland och Mallorca är det tex ofta nästan samma peng att boka taxi privat och bilstol/ babyskydd.
Hade absolut kollat upp alternativet till att boka taxi med barnstolar själv, skönt att slippa åka transferbuss med små barn ocksåVi har inte bokat ännu, men tänker att det vore skönt med lite värme i början av februari. Så hoppas på att boka nu under black week