Transkribering

kolblakkur

Trådstartare
Har fått erbjudande om ett litet extrajobb, transkribering av intervjuer som ska användas i en studie. Jag får mer eller mindre sätta lönen själv, men när jag googlar så hittar jag 1500:- per ljudtimme typ :o Är det ett vanligt pris?
 
Har fått erbjudande om ett litet extrajobb, transkribering av intervjuer som ska användas i en studie. Jag får mer eller mindre sätta lönen själv, men när jag googlar så hittar jag 1500:- per ljudtimme typ :o Är det ett vanligt pris?
Ja det låter nog rimligt skulle jag säga, det tar tid att transkribera, speciellt intervjuer där det kan pratas i mun på varandra, och bli mumligt. Jag skrev rent mammas intervjuer när hon gjorde sin doktorsavhandling. Jag har dock ingen vana alls av sånt, är man van att skriva rent åt andra så går det kanske fortare. ;)
 
Alltså beroende på nivån av transkribering så tar det olika mycket tid, men du kan räkna med att du kanske hinner 10-15 minuter på en jobbtimme. Så 1500:- för en ljudtimme är inte dyrt.
 
Alltså beroende på nivån av transkribering så tar det olika mycket tid, men du kan räkna med att du kanske hinner 10-15 minuter på en jobbtimme. Så 1500:- för en ljudtimme är inte dyrt.
Ok, men då är det nästan som vanlig diktatskrivning då :) Inga konstigheter.
 
Har fått erbjudande om ett litet extrajobb, transkribering av intervjuer som ska användas i en studie. Jag får mer eller mindre sätta lönen själv, men när jag googlar så hittar jag 1500:- per ljudtimme typ :o Är det ett vanligt pris?
Hur hittar man sånna jobb? Jag är jäkligt snabb på diktatskrivning och blev jättenyfiken!!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 189
Senast: Enya
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 246
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 178
Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 016
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp