transport av dräktigt sto??

Cissi_K

Trådstartare
Vi står nu inför problemet att transportera hem två dräktiga ston från norra tyskland. Det är en resväg på ca 55 mil.
Den ena är dräktig på snart 40 dygn och den andra på ca 19.
Den ena stoet åker hem igen, alltså vi skickade henne för x antal veckor sen, hon är gammal tävlingshäst på 12 år och är van att åka långt och mycket.
Den andra stoet har vi köpt i tyskland och har aldrig varit hos oss, hon är äldre, 16 år och har haft två föl för ett par år sedan.

Vi skulle gärna ta hem dem tillsammans men frågan är från vilket datum är det lämpligt att transportera hem dem en sån lång bit?

Har hört från 45 dygn men stämmer det??
 
Sv: transport av dräktigt sto??

Jag hade väntat tills båda hade passerat 45 dygns-gränsen. Inte värt att chansa att de resorberar. Om det inte är så att de som tar hand om stona i Tyskland inte vill längre.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: Hedinn
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
Svar
19
· Visningar
830
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 455
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp