Transport av nydräktig pålla

Djurjouren

Trådstartare
Jag har min ena pålle högt upp i landet på betäckning och det har varit strul med att få henne dräktig och hon har reasorberat nått foster. Nu är hon sen 14 dagar ultraljudad och konstaterad dräktig och frågan är om det är lämpligt att transportera henne nu ( med tanke på problemen som varit) eller om man ska vänta? Hon har föl vid sidan ( nr 12 i ordningen och är en gammal klok tant.
 
Sv: Transport av nydräktig pålla

Någon som vill svara? jag funderar också på liknande saker.
 
Sv: Transport av nydräktig pålla

När hon har passerat dag 45 sedan sista insemination/betäckning så har fostret "fäst in" såpass att det sägs att den första kritiska perioden är över.
 

Liknande trådar

Avel Nu har jag haft ut vet och mycket riktigt är stoet tomt. Eftersom vi har egen hingst tog vi hem honom från betet direkt och har släppt...
Svar
4
· Visningar
1 376
Senast: Cornelia
·
Hästvård Stoet är inte mitt. Hon är vet vårds försäkrad i if A1 50 000:- + livdel. Jag står för alla kostnade som rör betäckningen och nu är...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 487
Hästmänniskan Hej Jag skulle gärna få lite råd av personer med egen erfarenhet av allergi och hästar och kanske t.o.m hälsoångest (om det finns ngn...
Svar
9
· Visningar
3 194
Senast: Zanuzzi
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 381
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp