Transport med dörrar istället för bakbom?

Min värmlandsvagn har en innerdörr på ena sidan.
Dit monterad av släpsäljaren innan den lämnade butiken som ny.

Ser ut att vara ganska enkelt att montera dit så kanske värt att fundera på om det fungerar i ditt befintliga släp
 
Hej! Vilka märken/modeller finns med dörrar bak istället för bakbom? Vad har ni för erfarenheter av att ha dörr istället för bom? Något som man måste tänka på?

Har Fautras med dörrar alltså ingen ramp/läm. och skulle inte vilja gå till baks med tung otymplig ramp/läm som ska lyftas.
Upplever hästarna som mer lättlastade med dörrar som fångar in. Lätt att lasta och köra själv och jag har valt att lasta ur fram.
 
Tack för åsikt. Min häst är snäll och hyfsat resvan men har inte alltid varit det. I samband med lastträning så har vi varit med om att han kommit under bakbommen (som var satt på lägsta höjd) och lyft hela mellanväggen. Sedan var det svårt att öppna bakbommen igen... Han gick fram och stod snällt när det tog stopp så att säga. Sedan dess har han faktiskt inte backat ur men det finns ju i bakhuvudet att han skulle kunna göra det.
Tror inte att han skulle trycka sig igenom om han kände att det var stängt men att de tar tid att stänga kan ju vara ett problem. Skickar in honom så tycker att det verkar smidigt att kunna stänga dörren och sedan gå fram och sätta fast honom utan att oroa mig för att han ska fara ut...

Det går utmärkt med Fautras som dörrar. Skicka in häst och Stänga bakdörr och gå fram och sätta fast. Så har jag gjort min mina hästar.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej Alla Har försökt googla, Söker info om just thule transporterna, Vad är skillnaden på 135 och 150 ? Jag skulle vilja hitta en som...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: SiZo
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
419
Senast: misswilma
·
Utrustning Är intresserad av att köpa transport framöver och har hittat några intressanta, men de har rullgardin och jag har fått för mig att det...
2
Svar
38
· Visningar
2 070
Senast: Shaggy
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp