Transport - must haves!

mowglieee

Trådstartare
Har ni några speciella "must haves" i er transport? Hur packar ni in er i transporten just inför tävling? Bajsbaljor, Mathinkar, vattendunkar, allt helt enkellt. Någon som har något fiffigt "life hack" kanske? Inga särskilda andra packlistor här, utanbara det ni har i transporten(Inte i sadelkammaren alltså)
 
En ordentlig första hjälpen låda anpassad för häst. Insåg behovet efter en tävling där en häst på tävlingsplatseb skadade sig (i transporten, men kan ju ske någon annanstans med)
 
Har sadelskåp och tacktrunk när det ska lastas mycket i släpet. Båda förankras ordentligt i tomma spiltan då det är mjuk nederdel på mellanväggen och jag inte vågar ha ngt löst på golvet :).

Får då plats med väldigt mycket och inget behöver åka i bilen ^_^, brukar dock bara ha med sadelskåpet och en höpåse. Har med en petflaska med vatten för betfor och annat gott till efter tävlingen som serveras i djupare tubtrug så behöver inte ha med vattenhink också. Brukar dock inte behöva vattna hästen.

Har grep, sopkvast och spö längst fram i släpet. Är så långt fram att hästen inte når framväggen :).

Hade nog räckt med en ikeakasse i baksätet på bilen egentligen men jag tycker om att ha ordning och får panik när allt ska hem efter tävling och det bara slängs i en hög i en påse :/.

Bajs lägger jag längst bak i tomma spiltan ;)
 
Oavsett om det är en kort tur till tränaren eller längre över dagen är det alltid med förstahjälpen, extra grimma, vass kniv och yxa. Annars beror det ju på vad som kan behövas.
 
Har ni några speciella "must haves" i er transport? Hur packar ni in er i transporten just inför tävling? Bajsbaljor, Mathinkar, vattendunkar, allt helt enkellt. Någon som har något fiffigt "life hack" kanske? Inga särskilda andra packlistor här, utanbara det ni har i transporten(Inte i sadelkammaren alltså)

Om det är längre bort eller över en helg så packar jag inget annat än möjligtvis hö i transporten, då har jag nämligen oftast medåkande häst och då får inget mer plats i transporten. Har dock stora bilar så allt annat åker på flaket/i skuffen. Dunk brukar jag ha med om det är så långt att åka så att man behöver erbjuda vatten under färd och inte är säker på att kunna stanna vid en mack.
 
Jag har en grep, en balja för skit och en uppsittningspall i tomma spiltan. Fastspänt såklart. Ibland får extra höpåse åka där också. Allt annat är i bilen (har ingen sadelkammare på transporten).
 
Kniv. Hönät. Har ingen sadelkammare i transporten så det är väl i stort sett vad som finns inuti! Första förband är i bilen och allt annat.
Tror det är allt, dessutom inte vår transport utan min tränares!! Så, jaa.
 
En hink med reglerbar grimma, reflexer för häst och reflexväst till människa, hovkrats, borste, longerlina, dressyrspö.

Kniv eller liknande i bilen.

Förut hade jag en ledlampa uppsatt i sadelkammaren, en sån på batteri. Guld värt på mörka stallplaner vid träning på vintern.

Generöst med strö i spiltan som inte används. För att kunna använda vid behov.

Ingen pall då jag kliver upp från baklämmen 😅
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 636
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 023
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp