Transport-täcke när och vilken sort?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare QQH
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 991
Sv: Transport-täcke när och vilken sort?

Nästan bara på vintern, då fodrat stalltäcke. Det blir ganska varmt i transporten även om det är kallt ute!

ull vid minusgrader, fleece om det är under 6 +grader, annars naken.

När vi i mitt stall åker och tävlar på sommrarna har vi tunna "vinsttäcken" (vet inte riktigt vad det är för material) för att skydda hästarna. Annars kan man väl också ha tunna bomullstäcken, det beror ju på hur varmt det är och om hästen fortfarande är lite svettig.

på vintern; ylle+termo
hösten; ylle+fleece
våren; ylle+fleece el. fleece+fleece
sommaren; bomull el. bävernylon (tunna, lätta)

ull när de e kallt.
fleece på höst och vår
när de e varmt eller solen ligger på: inget täcke eller ev svettäcke el annat mkt tunnt täcke

På Vintern blir det ett thermotäcke, kring hösten/våren är det ett fleecetäcke och på sommaren ett tunnare.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
323
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
410
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
847
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 099
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka