Transport Thule omtypning

slant98

Trådstartare
Hur gör man en omtypning av en transport?
Vår thule har en totalvikt på 1400 kg. Jag har fått besked att den ska nog enkelt kunna typas om till 1800 kg för att den var utplockad i det enligt den firmans register, men på draget står det 1600 kg om jag ser rätt.
Jag tolkar detta som att typa om den till 1600 kg borde inte vara så svårt, "bara" pappersarbete?
Typa om den till 1800 kg blir mer jobbigt, för då behöver något förändras, kanske byta kulhandske eller något annat...

Vad kostar det med omtypning? Hur gör man?
 
Hur gör man en omtypning av en transport?
Vår thule har en totalvikt på 1400 kg. Jag har fått besked att den ska nog enkelt kunna typas om till 1800 kg för att den var utplockad i det enligt den firmans register, men på draget står det 1600 kg om jag ser rätt.
Jag tolkar detta som att typa om den till 1600 kg borde inte vara så svårt, "bara" pappersarbete?
Typa om den till 1800 kg blir mer jobbigt, för då behöver något förändras, kanske byta kulhandske eller något annat...

Vad kostar det med omtypning? Hur gör man?
Det beror på vad som gjorts med den när man vägde ner den.
Jag frågade en firma lite löst och fick som svar att det kunder varierar ganska mycket beroende på vad man behöver göra.
 
Hur gör man en omtypning av en transport?
Vår thule har en totalvikt på 1400 kg. Jag har fått besked att den ska nog enkelt kunna typas om till 1800 kg för att den var utplockad i det enligt den firmans register, men på draget står det 1600 kg om jag ser rätt.
Jag tolkar detta som att typa om den till 1600 kg borde inte vara så svårt, "bara" pappersarbete?
Typa om den till 1800 kg blir mer jobbigt, för då behöver något förändras, kanske byta kulhandske eller något annat...

Vad kostar det med omtypning? Hur gör man?
På min som en gång blivit nertypad står det i regbeviset vilka ändringar som gjorts. Jag ska typa upp den till original totalvikt, har bytt kulhandske (lätt att göra själv om man har koll) bytt däck och ändringsintygt för min (boj) kostar knappt 2000kr. Fått pris på runt 1200kr för omtypningsbesiktning.
 

Liknande trådar

Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 855
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Vilket av följande släp tycker ni verkar vara det bästa köpet och varför? * Släp 1: Boj Bravo -03. Ser fräscht ut men behöver...
Svar
12
· Visningar
2 144
Senast: Seabaz
·
Äldre Bestämde mig för att byta in min bil mot en annan förra helgen. Den "nya" skulle servas, lackas, rekondas och "allt som är fel ska...
Svar
4
· Visningar
1 106
Senast: Jozze
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp