Transportbur/väska två katter

C

cissiny

Nu tänker jag ju långt i förväg... Lillan hittade vi ju natten mellan fredag/lördag så det är ju inte klart att hon får stanna... Men vi hoppas ju!

Över julen är det tänkt att vi ska hälsa på mina föräldrar. Vår store katt brukar alltid åka med. Har en transportbur som vi fick med honom, bastant i plast. Vi har funderat ett tag på en ny.

Nu har vi ju lillan här också. Funderar på om det finns nån bur/väska med två fack? Tänker mig väska med t ex flyttbar vägg, typ kardborrefästning runt om? Tänker på min kameraryggsäck som är väldigt stabil, där är allt uppdelat med små kardborrflikar. Mycket praktiskt. Givetvis ska kisarna inte åka kameraväska - men finns det nån transportväska med sån lösning? Hade vart smidigt!

Dom är ju superbra vänner men det känns bäst om dom hade en liten vägg emellan på resa. Känna närheten men ändå ha nåt emellan.

Vi har inte bil, blir tågresa på en timme. Vår store katt gillar inte bil eller buss nåt vidare men är lugn på tåg.

Några tips? :)

Mvh Cissi
 
Sv: Transportbur/väska två katter

Jag har inte sett några väskor för två katter. Gillar personligen riktiga burar i plast bättre men det eftersom jag kör i bil och vill ha krockskydd.. Köp en Atlas30-bur annars, där går båda in om dom är kompisar och om dom av någon anledning skulle tröttna på varandra under resan kan du ju ha med koppel till den ena och ha den i knät.
 
Sv: Transportbur/väska två katter

Vet inte heller om det finns väskor för två katter.

Men jag har en synpunkt på väskor över huvud taget: jag har själv inte köpt nån eftersom mina katter pinkar i sina burar ibland, de hatar att åka bil. Och med väska hade den ju varit förstörd, burarna kan jag lätt tvätta ur.
 
Sv: Transportbur/väska två katter

Jag har båda mina i en o samma bur, klart att den blir väldigt tung o jag har fått tips om att det finns hjul som hör till sådana plast-burar, så det ska jag köpa. Två katter i en väska vet jag inget om.
 
Sv: Transportbur/väska två katter

Skulle aldrig falla mig in i att ha katten i en väska, faktiskt! Vill ha en stabil transportbur för säkerhetens skull. Mina katter reser tillsammans och deras transport är STOOR, de är iofs ganska i storleken med! De är goa vänner, men det ska finnas utrymme för att kunna ligga som de vill. Lite svår att kånka på, men värt det för att de iaf ska känna sig någorlunda tillfreds med resandet.

Så, snåla inte på uttrymmet oavsett val...
 
Sv: Transportbur/väska två katter

du kan alltid spec. Beställa en från www.celltei.com Men den hinner du nog inte få till jul. Annars är de super att ha och göra med. Kan designa din egen med deras hjälp. Kostar lite men man blir garanterat nöjd om man reser ofta. Har en av deras backpak till min maine coon.
 
Sv: Transportbur/väska två katter

Tack allihop!!!

Har inte köpt nåt ännu, tar det lite lugnt, vet ju inte ännu om vi får behålla den lilla.

Zulli - Cellteis grejer var underbara!!! Men det ligger helt klart en bit utanför vår budget... Just nu är det en hel del som vi får lägga på kisarna (vaccinationer, vet besök för att kolla upp lillan, sen ska hon försäkras mm). Så, vi måste hålla igen. Troligen får dom resa i den bur vi har, med varsin sele så att vi kan ta ut någon eller båda när vi sitter på tåget.

Men jag skulle vilja ha en specialbyggd Celltei... Utseende bryr jag mig inte om, men något som är riktigt bekvämt för båda... :)

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

Katthälsa Ska inom den närmsta framtiden åka och hälsa på familjen och måste då ta med mig katterna. De är syskon och känner varandra väl. De är...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 900
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp