Transportera häst från Tyskland

Ramona

Trådstartare
Vad gäller vid transport från Tyskland? Var så många år sedan jag reste med häst inom EU.
Ska hämta en ponny i norra Tyskland. Är det bara passet och hälsostatusen i Trace som gäller eller behöver jag tänka på något annat?
 
Vad gäller vid transport från Tyskland? Var så många år sedan jag reste med häst inom EU.
Ska hämta en ponny i norra Tyskland. Är det bara passet och hälsostatusen i Trace som gäller eller behöver jag tänka på något annat?
Det är bara det :)
 
Om du ska köra mer än åtta timmar ska transporten vara besiktas av länsstyrelsen och du måste ha transportörstillstånd också :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 979
Senast: WBanna
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
3 981
Senast: QueenLilith
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp