Transportera häst med lastbilstransportör

Jag haft hästar som åkt genom hela landet med transportörer. Har använt både stora och små firmor med både stora och små bilar. Bara en enda har varit dålig. Hästen var stressad föraren otrevlig och dålig på att köra sin bil. Körde ner saker och höll faktiskt på att köra ner i ett flera meter djupt dike. Betalade vitt med moms men har ännu inte fått kvitto o s v. Listan kan göras lång trots det tvekar jag inte att skicka häst med transportörer förutom just den enda dåliga. Vill du veta vilken det är kan du skicka PM
 
Jag haft hästar som åkt genom hela landet med transportörer. Har använt både stora och små firmor med både stora och små bilar. Bara en enda har varit dålig. Hästen var stressad föraren otrevlig och dålig på att köra sin bil. Körde ner saker och höll faktiskt på att köra ner i ett flera meter djupt dike. Betalade vitt med moms men har ännu inte fått kvitto o s v. Listan kan göras lång trots det tvekar jag inte att skicka häst med transportörer förutom just den enda dåliga. Vill du veta vilken det är kan du skicka PM

Gärna, skickar PM
 
Jag fick min häst levererad från Helsingborg till Åby Travbana i Göteborg, där jag mötte upp. Förutom at transporten av olika anledningar var försenad, så var hästen i fint skick.

Firman gav mig 30 proc rabatt på priset och beklagade förseningen. Bra bemötande, även om jag var irriterad över att de inte ens ringde om förseningen innan jag satt och väntade med hästtransport i Göteborg.

2500 kr inklusive moms kostade transporten.
 
Vi bokade transport från Danmark till Sverige tog 26 timmar med övernattning men hästarna kom fram i bra skick kostade inte många tusen lappar.
 
Skåne- Skellefteå 2013 kostade 6000. Väldigt proffsigt företag som hållit på många år. :) väldigt många är nöjda med dom! Lastade av på travet, men jag vet att dom kör "hem" till folk om man önskar och det passar att stanna med den stora lastbilen. Börjar på g. :angel:
 
Skåne- Skellefteå 2013 kostade 6000. Väldigt proffsigt företag som hållit på många år. :) väldigt många är nöjda med dom! Lastade av på travet, men jag vet att dom kör "hem" till folk om man önskar och det passar att stanna med den stora lastbilen. Börjar på g. :angel:
Har skickat många hästar med den firman, både fölungar och vuxna hästar och hästarna har alltid kommit fram i bra skick och chaufförerna är väldigt proffsiga. 👌🏻
 

Liknande trådar

Hästvård På lördag hämtar jag hem hästen som varit på foder några år. Det kommer bli en resa ca 30 mil för hästen, och tyvärr ska det ju vara...
2
Svar
38
· Visningar
3 368
Senast: Pudlan
·
Hästvård Jag och hästen kommer att flytta hem om två månader. Husse kör bil och hästen åker lastbil. Lastbil är bokad, men är det något särskilt...
Svar
9
· Visningar
1 733
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 017
Senast: Cilva
·
Hästmänniskan Dålig rubrik, men jag behöver lite input just nu då jag känner mig helt förvirrad.. Lite bakgrundshistorik: Jag hade en lovande...
Svar
9
· Visningar
1 791
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp