Transportera häst

rebmevon

Trådstartare
Hej!
På Söndag ska vi köra min häst ca 3,5 timme till ett ridläger hon och jag ska på.

Hur gör ni med stopp längs vägen? Stannar ni och lastar ur eller kollar ni bara till hästen/hästarna i transporten? Hästen i fråga är inte särskilt lätt lastad så det känns inte särskilt lockande att stå mitt ute ingenstans och inte få på henne på transporten igen. 😥 Nyfiken på hur ni tänker.🤗
 
Hej!
På Söndag ska vi köra min häst ca 3,5 timme till ett ridläger hon och jag ska på.

Hur gör ni med stopp längs vägen? Stannar ni och lastar ur eller kollar ni bara till hästen/hästarna i transporten? Hästen i fråga är inte särskilt lätt lastad så det känns inte särskilt lockande att stå mitt ute ingenstans och inte få på henne på transporten igen. 😥 Nyfiken på hur ni tänker.🤗
Lasta ur känns väldigt onödigt för en så kort resa. Ta några pauser och erbjud vatten (betforvatten el dyl), se till så att det finns ordentlig ventilation så att det inte blir stekhett inne i släpet.
 
3,5 h är inte jättemycket, jag hade bara stannat en eller två gånger längst vägen om det inte är så varmt. Är det soligt och varmt skulle jag ha stannat oftare än så! Lastar absolut inte ur för en så kort resa, det gjorde jag inte när jag åkte det dubbla heller. Brukar erbjuda ordentligt blöt mash för att hästen ska få i sig lite vätska, kollar så hästen är lagom varm och kontrollerar att ev benskydd sitter som de ska.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 936
Hästmänniskan Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat...
Svar
12
· Visningar
2 189
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 437
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp