Transportera sadeln

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Silly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 527
S

Silly

Hur har ni sadeln när ni åker bil om det inte finns "sadelkammare" i trailern? Jag har kollat lite på en sån här men funderar på stabiliteten... Hööks har en också men den verkar otymplig att förvara. Kan man bygga en egen?

//Silly

Sv: Transportera sadeln

Hur har ni sadeln när ni åker bil om det inte finns "sadelkammare" i trailern? Jag har kollat lite på en sån här men funderar på stabiliteten... Hööks har en också men den verkar otymplig att förvara. Kan man bygga en egen?

//Silly

vi har iofs sadelkammare i transporten men den är ursämst! så vi har den i bagaget i bilen. fungerar alldeles utmärkt!

Den där tror jag gör sig bäst i stallet. Jag transporterar min sadel genom att helt enkelt ställa den på framvalvet i den lediga spiltan i transporten eller i bilen. Det har gått bra i 10 år.;) Fungerar med både engelska och westernsadlar.

Den där tror jag gör sig bäst i stallet. Jag transporterar min sadel genom att helt enkelt ställa den på framvalvet i den lediga spiltan i transporten eller i bilen. Det har gått bra i 10 år.;) Fungerar med både engelska och westernsadlar.

Ja men precis. Funkar prima här med :) annars går det väl att bygga en bock att ha sadeln på :P

Vi har en sadelvagn från hööks, kanske är den du menar? Har den bak i bilen (volvo - så utrymme finns massor ändå) men har sett att vissa har den i den tomma spiltan i transporten. Den är jättebra tycker jag! Lätt att bära också, om man nu nån gång gör det. Lite klumpig bara.

Den modellen du visar bild på är urusel. Jag skulle vilja träffa någon som har fått den att funka. I stallet har vi trebenta sadelhästar istället för sadelhängare i sadelkammaren (mycket "sadel"). Men den är nog för instabil för att transportera.

En sadelvagn har jag annars, den har två hjul, plats för träns, sadel, korg för grejor under (lindor, skydd t ex) och ryktlåda på toppen. Står stabilt i släpet om man knyter handtaget i frambommen, lätt att rulla ut när man kommer fram. Bra att ha i stallet är den också, men nu har vi sadelkammare i släpet så jag antar att jag får sälja min lilla klenod.

Men varför sälja klenoden om den är praktisk i stallet? (Bortsett från att få loss lite pengar då förstås.)

För att vi använder den inte i stallet då vi har sadelhästarna. Dessutom är den bara praktisk när man använder en omgång utrustning, nu har vi fler hästar och det blir meckigt att byta grejor för att köra ut dem när sadelkammaren är två meter från uppbindningsplatsen.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 600
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka