Transportera symaskin

Araminta

Trådstartare
Dagens i-landsproblem: jag behöver transportera min symaskin för att få den lagad. Problemet är att jag bara har tillgång till en normalutrustad cykel (dvs. pakethållare och korg finns) och maskinen är för tung för att bära hela vägen (väger åtminstone 5-6 kg) och för stor för att få ner i korgen. Att få ner den i en normalstor resväska på hjul gick inte heller. Vågar man surra fast den på pakethållaren? Jag har inga spännband men det går ju att köpa. Några andra kreativa idéer?
 
@Springer @McFlurry @Trani
Transportkärra vore underbart men har inte riktigt plats för att ha en sådan stående här hemma. Med buss blir det nästan lika mycket släpande som om jag skulle promenerat hela vägen och taxi har jag inte riktigt råd med.

Spännband är nog en vettig investering....
 
Jag kan hjälpa till att gå bredvid och hålla i symaskinen, alternativt leda cykeln ;).

Annars är IKEA-påse och kompis som kan hålla ena handtaget ett tips. Så har jag fraktat datorer när vädret tillåtit :p.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 900
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 062
Senast: Magiana
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 983
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp