Transportere hest fra Polen

Haffe

Trådstartare
Jeg skal hente hesten min i Polen i januar. Hesten står en time fra Berlin og skal til Oslo. Har vanlig slep med plass for to hester. Mitt spørsmål er om det er forsvalig å kjøre hele strekningen i ett. D.v.s at han står på transporten i ungefær 15 timer. Man tar jo selvfølgelig pause underveis men uten utlastning. Selvfølgelig får han hønet og vann, men er det forsvarlig å la han stå i transporten i 15 timmer uten å få bevege på seg? :confused:
 
Jag tycker att du ska hitta ett övernattningsställe. Tar alltid längre tid än man tror, att köra häst. Det finns transportbestämmelser max 8 timmar, om jag inte minns helt fel.
Kolla på jordbruksverkets hemmsida.

Kör försiktigt :smirk:

Nanne/ :banana:
 
tar du ut honom ett par gånger och går med honom tycker inte jag gör de något,han ska ju inte tävlas lr tränad något efter transporten (förmodar jag)
Men de bästa e ju om ni kan hitta nån stans att övernatta..
 
Jag skulle absolut inte köra så långt i en trailer (vanligt 2-hästars släp).

Att anlita transportör blir inte mycket dyrare och då ordnar de alla papper och har koll på alla lagar. Hos de flesta brukar det finnas möjlighet att följa med under transporten också.
 
Har søkt efter transpportører men finner ingen. Har du noen linker :confused:??? Jette snellt altsåå!!
 

Liknande trådar

Hästvård Hei, Jeg står på en liten stall med plass til 6 hester og nå skal det komme en hest fra Spania. Den kommer ikke til å bli satt i noen...
Svar
7
· Visningar
1 312
Senast: warg
·
Hästmänniskan :mad:jeg har en hingst(2 år halvblod) som går på beite her hjemme på gården sammen med en ardenner hingst og 2 ardennervallaker.De går...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: THELA
·
S
Hästvård ...siden vannslangen har frosset! :mad: Oppdaget her en dag at det ikke var noe vann i badekarene til hestene... De stod og skrapte...
Svar
7
· Visningar
1 026
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp