Bukefalos 26 år!

Transportering av häst!

Qodrofenia

Trådstartare
Hur många här inne har koll på de lagar och bestämmelser som finns angående detta ämne?

Som t.e.x att det ska finnas strö i transporten om resan är längre än 30 min.Och det är inklusive i och urlastning..

Och om hästen transporteras eller befinner sig i transporten i mer än åtta timmar i sträck så ska den kunna lägga sig ner...

J

jojjo_blondin

det med att den ska kunna lägga sej ner visste ja inte....

vi har allltid strö i transporten.. alltialltialltiallti..

Z

Zaskia

Apetekets hälsoråd för häst. Där står detta men alla bestämmelser står ju självklart inte.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 037
Hästvård På lördag hämtar jag hem hästen som varit på foder några år. Det kommer bli en resa ca 30 mil för hästen, och tyvärr ska det ju vara...
2
Svar
38
· Visningar
2 742
  • Artikel
Dagbok Jag är nu i ett (nytt) krig med min kropp. Mest troligt är väl att det är sköldkörteln som spökar i grunden men enligt läkarn är ju alla...
Svar
14
· Visningar
666
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #7
  • Kattsnack #9

Hästrelaterat

• Betäckningar 2022
  • Dressyrsnack 15