Transportförsäkring?!

Min har totalvikt 2400 kg och kostar drygt 1000 kr i året. Tror det var 1100 något. Var tvungen att försäkra via If företag, If privat kunde inte fixa det pga att den var för tung.

Är pluskund och har så mycket rabatt man kan få.
 
Min har totalvikt 2400 kg och kostar drygt 1000 kr i året. Tror det var 1100 något. Var tvungen att försäkra via If företag, If privat kunde inte fixa det pga att den var för tung.

Är pluskund och har så mycket rabatt man kan få.
då var det alltså ganska bra pris för helförsäkringen jag fick. då det är ett 15 år gammalt skittungt släp och jag är 25år utan tidigare försäkringar i bolaget?
 
Hej

Jag planerar att köpa en ny ifor williamstransport, då kommer funderingen vilken totalvikt jag ska välja!?

Jag har BE kortet så för den delen spelar de ingen roll..

Men då kom tanken om försäkring ist, har ni försäkring på er transport?
Vad kostar den?
Vilket bolag?
Är det någon prisskillnad om totalvikten är 1990 kg eller 2600kg?

Tack på förhand :)

Jag betalar 1000 kr/år för försäkring med vagnskada. Folksam. Har Umesläp 2400 kg tot.vikt.Skulle aldrig köpa ett lättare släp om jag har för avsikt att köra två hästar + packning, då räcker inte 1990 kg långt...
 
"Vi" verkar ha svårt stt greppa när "vi" inte är tilltalade...

:confused::confused::confused:


Tar du illa upp för att jag uppmärksammar med lite humor, att vi = du och jag själv, svarat i en tråd som inte är postad i sedan 2016? Det var då att vara en aning lättkränkt. Men visst. Trevlig kväll.
 
:confused::confused::confused:


Tar du illa upp för att jag uppmärksammar med lite humor, att vi = du och jag själv, svarat i en tråd som inte är postad i sedan 2016? Det var då att vara en aning lättkränkt. Men visst. Trevlig kväll.
Ja jag tolkade det som att du med "vi" syftade på mig.

Jag har, fullt medveten om att tråden har några år på nacken, ställt en fråga till en specifik person.
 
Du har ju dragit upp ett gäng jättegamla trådar. Lite onödigt kanske?
Det är ett diskussionsforum och företeelser blir inte inaktuella för att de inte är dagsgamla
Dessutom, har jag en specifik fråga till nån så ställer jag den för att svaret intresserar mig, vad du sen anser är helt irrelevant.
 
Det är ett diskussionsforum och företeelser blir inte inaktuella för att de inte är dagsgamla
Dessutom, har jag en specifik fråga till nån så ställer jag den för att svaret intresserar mig, vad du sen anser är helt irrelevant.
Ja men det skapar rätt mkt förvirring när väldigt gamla trådar helt plötsligt dras upp. Ibland är det bättre att skapa en ny tråd.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096
  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 188
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp