Transportkrubba Ifor Williams?

ako

Trådstartare
Hej!
Undrar om någon har ett hum om om det går, och i så fall hur, att fästa en transportkrubba i en IW 403 (alltså 1,5- hästars)? Skulle behöva kunna muta djuret med att äta nåt gott medan jag går runt och hänger på bommen. Hö räcker ej. Han har kommit på att man i lugn och ro kan backa ut…
 
Finns ju krubbor med rundade ”handtag”, hänga på frambommen?

Eller ha hösegel och ställa balja i😊

Annars är ett tips att träna hästen på att du stänger inifrån. Så gör jag i samma släp.
Har longerlina för lite svängrum, rör mig intill hästen i släpet och stänger bakbommen inifrån. Väldigt smidigt.
Min häst backar om frambommen är stängd, är den öppen så hon har mer space står hon still 😊
 
  • Gilla
Reactions: ako
Tack 😊!
Men hur 17 fäster man ens ett segel? Det finns ju bara enkla ringar i taket…
 
Tack 😊!
Men hur 17 fäster man ens ett segel? Det finns ju bara enkla ringar i taket…
Det finns små hål i plåtlisterna fram, bakre får nog fästas vid bommen.
Jag har inget segel själv men har funderat på att köpa, har kikat lite efter fästpunkter och tror det ska funka.
Hööks har ett trekantigt som nog passar fronten bra.
 
Jag köpte ett krubbfäste från forzab och skruvade fast i listen under fönstret. Jag har en hb511, jag vet inte om din har en sån list? Ska kika om jag hittar en bild.
 
Här syns det ok tror jag.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220129-090422_Instagram.jpg
    Screenshot_20220129-090422_Instagram.jpg
    85,7 KB · Visningar: 122
Det finns små hål i plåtlisterna fram, bakre får nog fästas vid bommen.
Jag har inget segel själv men har funderat på att köpa, har kikat lite efter fästpunkter och tror det ska funka.
Hööks har ett trekantigt som nog passar fronten bra.
Tack! Du är ju en klippa 😊!
 
Tog några bilder idag ifall någon funderar på samma lösning. Ursäkta mashslabbet, vi har precis varit och tränat 😄
 

Bifogade filer

  • 20220129_103440.jpg
    20220129_103440.jpg
    235,3 KB · Visningar: 106
  • Gilla
Reactions: ako

Liknande trådar

Utrustning Jag har ju tidigare skrivit om min lilla Welsh som vid tre av fyra gånger hon åkt hoppat bom i transporten. Tack och lov har vi alltid...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 061
Senast: Thera
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 488
Senast: Elendil
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 026
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tre och en halv vecka har förflutit sen jag bröt armen. Sen jag skrev mitt förra inlägg här så lugnade nervsmärtan ner sig lite, och...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp