Transportskydd eller inte?

E

Egonson

Läste kakans tråd och lite frågor poppade upp.
En av våra hästar är väldigt "trampig" av sig.
Kan bara inte stå stilla. Måste kolla in allt, måste smaka på allt osv.
Trampar ofta av sig skor, får sår, balltramp osv.
I övrigt är han väldigt lugn och snäll,står helt stilla i transporten. Det är bara vid urlastningen som han börjar trampa omkring.
Räcker det med boots på fram eller tror ni att det behövs
någon annan typ av skydd?
Hittils har vi använt billiga transportskydd från H**ks och boots.
 
Jag hade använt transportskydd och /eller lindor på en sådan häst. Det är just vid i och urlastning som skaderisken är som störst-vassa kanter på lämmen osv.
Bättre att använda skydd en gång för mycket än en gång för lite. :)
 
Några dyra skydd skulle jag inte ha köpt, men ett par väl fungerande (som du verkar ha). Sen skulle jag nog ha lindat under tranportskydden och satt på boots också. Hellre skydda för mycket än för lite! :smirk:
 
Tack för svaren. :bow: jag ska nog fortsätta använda skydden på honom. han är ganska otursdrabbad när det gäller skador.
 

Liknande trådar

Hästhantering Behöver lite råd. Har endast två hästar hemma i stallet just nu. I morgon måste jag åka iväg med den ena för en kort veterinärkoll. Iväg...
Svar
11
· Visningar
1 940
Senast: Anna11
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 131
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 638
Senast: Fetaost
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 136
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp