transportskydd

K

kjelin01

ska iväg med hästen i helgen.

har ni tips på ganska billiga skydd?
och bra?

finns det nåra bra på hööks?
 
hööks har bra skydd,billiga også,kostar vell bara 400-700 har jag för mig. :smirk:
 
Jag köpte mina skydd på Hööks, dom är höga och ljusblå med kardborreknäppning. Första gången jag använde dom så gick typ hälften av alla kardborrband av... Men efter att jag själv sydde fast banden med björntråd, så har dom hållit. Hööks vägrade att byta in dom (för jag hade tappat bort kvittot) trots att det var deras eget märke. Spar ALLTID kvittot när du handlar där, för deras saker verkar ha en tendens att gå sönder snabbt.
 
Min är svinbra.. bara tre "spännen" och de är figgursydda och har bra passform... de är långa och tjocka och skyddar jättebra.. fast de va inte billiga... Marc todd heter dem...
 
Finns inte de korta skydden på Hööks kvar, jag köpte ett par där för ett par år sedan för 150kr. Sen när jag började åka oftare så sålde jag dom och köpte ett par höga och mer rejäla på Sharpman för 500kr! Stallkpompisen köpte ett par skitsnygga, bruna, höga Bucas för 800kr som jag är riktigt avis på!
 
Jag har samma modell på mina skydd, är jättenöjd med dom (förutom då att kardborrbanden gick av). Dom är bra för att dom inte är så stela, min häst går normalt i dom istället för att ta jättekliv. :)
 
Jag har de tranportskydden och tycker att de duger. De håller kanske inte så länge men jag har ändå haft mina i några år och åkt ca 1 g i veckan och de håller ännu...
 

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
8
· Visningar
320
Senast: Sassy
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
984
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
805
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp