Transportskydd!

F

Farouk

Vad har ni för några?

Själv har jag hittat ett par för 330:- på Glirnashopen! :idea:

"Transportskydd med fleece på insidan. Sitter stadigt med breda kardborrelås. Säljs i 4-pack.
Storlek ponny passande Islandhäst."

Ett måste nu när hon är lättlastad :D
 
Har ett par Bucas vettefasiken va dom kossta. Bra är dom iaf. men nu börjar karborren lossna.. :cry:
men funderar på att köpa de där otroligt fula på hööks. de där rutiga :d
 
Har åxå Bucas höga skydd, super bra...lär väl hålla mig till deras sortiment!!
 
tror mina också är inköpa 1993 ;). fast jag är ledsen över att karborren lossnar...
 
Har från Källquists,4 höga med teddy på insidan och bred kardborre, fått av min morbror så jag vet inte vad de kostade med de är i mycket bra skick trots flitigt användande! :D
 
Är det lag att transportera sin häst med skydd? inte för att jag kör utan men bara en undran?? :confused:
 
Har oxå Bucas höga.
Täcker dock nästan hela benen på min ponny.
Köpte strl full eftersom det var meningen att jag skulle skaffa häst. men ponnyn blev kvar. :love:
Men hon ser aningen rolig ut.. :p
 
Nej det är det inte, vet folk som kör utan eller bara lindar. Men det är ju ett bra sätt att använda transportskydd så inte hästen skadar ben och hovar om den trampar sig etc..
 
Jag läste i min kompis försäkringspapper och där krävdes det att hästen hade transportskydd, lädergrimma och transportgrimskaft med säkerhetshake för att försäkringen skulle gälla. Kanske nåt att tänka på.
 
Vad var det för bolag?
Det har ju varit massvis med dikutioner om just det här. Jag tror personligen inte att det finns någon lag på varken transportskydd eller lädergrimma.
 
Lagar finns det inte, men det kan finnas VILLKOR i försäkringsavtalet. :smirk:

Det är helt skilda saker.
 
det är olika för olika försäkringsbolag..
man kan även ringa och göra upp vad som ska gälla :)
 
Ett par Bucas, för mjuka och slappa om du frågar mig. Ett par equi-gard, låga från Hööks och dom är helt okej om hästen står lungt o stilla, det är iofs bucas oxå.
Ett par för typ 15okr från The Horse i stockholm, samma som ovan; passar på snälla lugna hästar.
Urban har dock transportskydden från Br, jättebra :love: Tjocka, fodrade och i bra yttermaterial. Jättebra kardborre :)
Fleece på insidan låter lite glidfarligt?
 
jag har ett par vinröda från thermo master. skall dock skicka efter ett par höga bucas nu sitter bara och velar över vilken storlek jag skall ha...
 
Har ett par höga transportskydd från Mark Todd, slitstarkt yttermaterial och mjukt foder på insidan. Lätta att rengöra. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 352
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 076
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 349
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 608
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp