Trappgrind

Linn-Nora

Trådstartare
Vi behöver sätta upp en trappgrind. Den ska sitta högst upp i en trapp och hålla för upp till barnet blir så gammal att hon kan hantera trappor väl.

Vad har ni som har trapp inne? Vilken grind är säkrast?
 
Vi använder en lite längre grind, typ en sån för braskaminer. Gör det säkert även när sonen försöker klättra över :angel:
 
En sån man skruvar fast, de som bara kläms ska inte användas vid trappor.

Vi har en från beemo som är lättare att öppna, och en annan, kanske multidan när jag googlar? Båda öppnas åt sidan och vi kan öppna med en hand. Beemon är lättare att öppna dock, den har sonen lärt sig öppna (han är förvisso 4 så kan gå i trappor).
 
Vi har fällgrindar vid trappa både uppe och nere. De är fastskruvade. Tycker att dom fungerar väldigt bra och smidiga :)
 
Vi har fyra trappgrindar från beemoo och en typ kamingrind från babydan som täcker trappan både upp och ner.

Vi har reklamerat fyra trappgrindar från beemoo (så har totalt åtta stycken...). De har inte gått sönder på något allvarligt sätt, men ändå anmärkningsvärt.

Så får ju säga att jag gillar babydan mest. Den är svårare att öppna men det är nog så bra.
 
Gillar också varan Babydan. Vi har en i flera sektioner, typ kamingrind fast kortare, då vi ovanför trappan inte har någon dörröppning utan var tvungna att kunna sätta den lite snett och denna var den som fungerade till det.
56214-2400-10-1150_1.jpeg


Nedanför trappan har vi en dörröppning där vi ska montera en, det kändes inte alls lika svårt att hitta en som passade där utan de flesta modeller vi klämt och känt på känns säkra och bra, var mer en smaksak med fäll/öppning och utseende upplevde jag det som.
 

Liknande trådar

Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 186
Senast: Rie
·
Småbarn Vår tjej fyller 5 på söndag och är inne i någon otroligt känslig period. Minsta lilla sak ger enorma reaktioner med skrik, gråt och...
Svar
6
· Visningar
847
Senast: Tilly_85
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
705
Senast: Malin_L
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp