Trasig diskmaskin, laga eller ny?

Fibusen

Trådstartare
Har en cylinda diskmaskin från -17, insatt -18. Maskinen har låtit konstigt ett par dagar, men idag stannade den helt, vilket gjorde att vatten gick ner på bottenplattan och då stängs ju maskinen av och det går inte att göra något. Jag tömde vattnet och då kunde jag starta maskinen igen, dock så tömmer den inte vatten och jag misstänker att det är pumpen som låtit och den som nu tvärdött.

Så, ska man byta den? Kan man göra det själv? Hur kommer man åt den? Eller lika bra att köpa ny? Begagnad?
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 716
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 279
Senast: Calmiche
·
Hemmet Har en 4 år gammal diskmaskin som börjat låta konstigt. Vad gör man? Har läst manualen men hittar inget direkt. Det konstiga ljudet...
Svar
6
· Visningar
1 623
Senast: hopphast
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 175
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp