Trasig skärm på telefonen

Suspiria

Trådstartare
Jag vill inte lägga massa pengar på att byta skärm på telefonen då det inte är så värst långt kvar på abonnemanget. Men hur ska jag få ut informationen som finns i den? Den lever där under skärmen och plingar när det händer något, men på skärmen syns bara ett streck. När jag sätter in den med sladd i datorn visar den bara tomt i mappen. Det kanske är så att jag behöver klicka på telefonen och godkänna på något vis? Har inte behövts innan dock. Men måste ju rädda alla bilder på min dotter osv!
 
Jag vill inte lägga massa pengar på att byta skärm på telefonen då det inte är så värst långt kvar på abonnemanget. Men hur ska jag få ut informationen som finns i den? Den lever där under skärmen och plingar när det händer något, men på skärmen syns bara ett streck. När jag sätter in den med sladd i datorn visar den bara tomt i mappen. Det kanske är så att jag behöver klicka på telefonen och godkänna på något vis? Har inte behövts innan dock. Men måste ju rädda alla bilder på min dotter osv!
Beroende på telefon så kanske allt finns i något moln?
Du kan ju knalla in på nån mobilfirma och fråga dem?
 
Samsung galaxy s7.
Touchen verkar fungera då jag kunde svara när det ringde. Men nu är en app igång med ett larm som inte stänger av sig, det har tjutit sen kl 17... Det blockerar inkommande samtal.

Har googlat runt och det kanske kan fungera att koppla den till en storskärm om ordnar en sådan adapter.
Skiter egentligen i telefonen då jag tänkte skaffa ny snart på företaget ändå, men måste verkligen ha ut alla bilder!

Den har sånt där knapplås som man drar runt med fingret så jag har svårt att låsa upp den då allt är svart förutom ett litet streck överst.
 
Samsung har tydligen en backupfunktion i sin version av "hitta min telefon", om google har rätt. Som man då alltså ska kunna komma åt från nätet?

Kan du få tag på en likadan fungerande telefon och göra samma saker på den som du vill göra på din, så kanske det går att lista ut var på skärmen du ska peta?
 
Samsung galaxy s7.
Touchen verkar fungera då jag kunde svara när det ringde. Men nu är en app igång med ett larm som inte stänger av sig, det har tjutit sen kl 17... Det blockerar inkommande samtal.

Har googlat runt och det kanske kan fungera att koppla den till en storskärm om ordnar en sådan adapter.
Skiter egentligen i telefonen då jag tänkte skaffa ny snart på företaget ändå, men måste verkligen ha ut alla bilder!

Den har sånt där knapplås som man drar runt med fingret så jag har svårt att låsa upp den då allt är svart förutom ett litet streck överst.
Larm etc borde du kunna stänga av genom att trycka nederst till vänster på telefonen och sedan satsa på att du prickar rätt på "Stäng allt" :)
 
Jag vill inte lägga massa pengar på att byta skärm på telefonen då det inte är så värst långt kvar på abonnemanget. Men hur ska jag få ut informationen som finns i den? Den lever där under skärmen och plingar när det händer något, men på skärmen syns bara ett streck. När jag sätter in den med sladd i datorn visar den bara tomt i mappen. Det kanske är så att jag behöver klicka på telefonen och godkänna på något vis? Har inte behövts innan dock. Men måste ju rädda alla bilder på min dotter osv!
Om du har tillgång till en dator köp en usbsladd till telefonen och gör backup på DVD den vägen.
 
Jag borde veta eftersom jag precis gjort det, men om du för över mellan den nya telefonen (om det nu är en Samsung du köper) och den gamla, måste du godkänna på båda då? Eller går det via googlekontot?
 
Det fungerar självklart inte så! Annars hade jag såklart löst det.
Jag måste godkänna på telefonen för att komma åt innehållet via USB.
Jaha okej har jag aldrig behövt göra på min telefon därför visste jag inte att man behövde godkänna på vissa telefoner. Jag har alltid kunnat överföra direkt.
 
Finns det inget program liknande iTunes för samsung/android ? När man googlar så verkar det ju finnas lösningar på det mesta liknande det här.
 
Finns det inget program liknande iTunes för samsung/android ? När man googlar så verkar det ju finnas lösningar på det mesta liknande det här.
Jo, det gör ju det, men då behövde jag godkänna på telefoneländet. :yuck:
Nåja,i eftermiddag får den skärmen bytt iallafall. Bilderna på den är ovärderliga så det får det vara värt, så ska jag göra regelbundna backups framöver. Och INTE låta dottern ta min telefon. :angel:
 
Jo, det gör ju det, men då behövde jag godkänna på telefoneländet. :yuck:
Nåja,i eftermiddag får den skärmen bytt iallafall. Bilderna på den är ovärderliga så det får det vara värt, så ska jag göra regelbundna backups framöver. Och INTE låta dottern ta min telefon. :angel:
Bra att du byter skärmen! Som jag förstår det är telefonen inte ens två år gammal (?) så självklart ska man kosta på den en reparation då. Den borde ha många års livslängd kvar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 219
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 929
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
6 982
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är så hjärtslitande tomt utan fyra tassar omkring mig. Hans matskålar är nu undanplockade. Men sovkorgen ligger kvar. Det spelar...
Svar
12
· Visningar
1 422
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Emmi-pet ultraljudstandborste

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp