Bukefalos 28 år!

Trattkatt!

Corax

Trådstartare
Min älskade partner å kompanjon har idag blivit av med kulorna. I min enfald och övertro till min timida och beundransvärda kompis så var jag övertygad om att en tratt, det var heeeelt onödigt. :smirk:
Det trodde jag i ungefär tre minuter, sen började han putsa och dona. :crazy:
Så jag skickade upp min stackars mamma till kliniken för att införskaffa denna hemska tingest. Och jag kan berätta att min snoffsiga ;) Heliga Birma INTE uppskattade den. :(
Men matte har fått sig många skratt och jag hoppas att min livslängd inte minskat bara för att jag i största mån försökt kväva dem för att inte förnärma kattstackaren.

Hur som helst så tänkte jag höra om hur man ska bete sig med denna plastsak. Jag menar, han måste ju äta och allt sånt. Hur länge måste såret från operationen vara ifred? Och är infektionsrisken väldigt stor på en innekatt?
Måste jag ha en trattkatt?! :D
 
Sv: Trattkatt!

Det är ju inte tvärförbjudet att slicka, men inte för mycket.
Det tar några dagar för såret att läka igen, kanske 4-5 dgr.

Kommer han inte åt vatten och matskål så får du ta av den några gånger varje dag så han kan äta och dricka.
Min Abbie klarade sig prima utan tratt, hon var SÅ duktig !
 
Sv: Trattkatt!

När vi kastrerade våra hankatter så sa vet. att inge mat första dygnet,samt att man skulle blinka ögonen ibland tills de kunde göra det själva (de var ju bedövade/sövda) han satte på någon kortisonsalva på "såret" sen sa han att han kunde gå ut dagen efter. Att det läkte jättebra! Och vi har inte haft något tratt eller nått och det har gått jättebra! :bump:
 
Sv: Trattkatt!

Min hankatt slapp tratten efter sin kastration, han slickade inte mer än den normala tvätten.

Honan däremot tyckte vi var förskräckliga som lät henne sitta med detta sattyg runt halsen. Hon hatade tratten, och hon hatade oss. Om blickar kunnat döda... :devil: :angel:
 
Sv: Trattkatt!

När min hankatt kastrerades så var tratten så i vägen så vi tog en djup papperstallrik och klippte ett kryss i botten, och drog gasbinda så man kunde knyta fast den. Den funkade mycket bättre, den böjdes ju lite så han kunde komma åt att göra det nödvändiga.
 
Sv: Trattkatt!

Vilken smart idé, då kan de ju äta också. :idea:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp